جمعه سی و یکم فروردین ماه
فعلا فقط مربی وطنی

اکبری: با تفکرات منسوخ به جایی نمی رسیم

پیشکسوت ملی پوش سابق تیم های پرسپولیس، شاهین و تهران جوان، وضعیت کنونی فوتبال را نرمال نمی داند و اعتقاد دارد که در فوتبال ما نه برنامه های کوتاه مدت آن مشخص است و نه برنامه های دراز مدت داریم.

محسن اکبری در  گفت و گو با پایگاه خبری البرز ورزشی گفت: نمی دانم چه اتفاقی در فوتبال رقم خورده که دیگر در آسیا ما را به عنوان قهرمان مطلق نمی شناسند.
در این شرایط طبیعی است که نباید در جام جهانی مانند ژاپن و کره و استرالیا دیده شویم. ما آرزو بلند پروازی پا به عرصه جام جهانی گذاشتیم، اما حباب این آرزو ها خیلی زود ترکید.
زیرا با حضور ۹ساله کی روش، چیز خاصی به فوتبال ما اضافه نشده که بخواهیم در جام جهانی نتایج آن را مشاهده کنیم.

اکبری اضافه کرد: جام ملت های آسیا را پیش رو داریم، با سکوت حاکم بر فوتبال و بی برنامه گی در تیم ملی، ناکامی دیگری در ما انتظار است، چگونه می توانیم از پس تیم های جوان شده و با برنامه دار مانند ژاپن، کره و استرالیا و حتی همین قطر و عربستان بر آید، باید از خواب بیدار شویم. اگر دیگران رشد چشمگیر دارند، چون برنامه های آنها با سرعت برق تنظیم شده است، ما بی جهت خود را معطل کی روش کرده ایم.

اعتقادم بر این است در فرصت باقی مانده که کم هم هست، به جای هزینه سنگین فعلا با مربیان وطنی و شایسته که در فوتبال کشورمان کم هم نداریم، خود را برای جام ملت های آسیا آماده سازیم. در این مقطع استفاده از مربی داخلی کار آیی خواهد داشت، بعد از جام ملت ها بر اساس برنامه بلند مدت می توانیم از مربیان خارجی کار آزموده استفاده کرد.

اکبری اضافه کرد: یک فوتبال پویا و مقتدر، یک تیم ملی با قدرت از دل رقابت های داخلی اش شکل می گیرد. در فوتبال ما توجه به لیگ اصلا در الویت قرارندارد، لیگی که سه هفته برگزار می شود و دو ماه به تعطیلات می رود نامش لیگ نیست.

فوتبالی که به بازیکن درجه سه صرفا به اسم لژیونر توجه دارد و شایسته های داخلی به هیچ گرفته می شوند، به کجا می رسد. خلاصه اینکه ما برای رسیدن به قدرت اول آسیا، مانند قبل از کی روش باید از دسته بندی ها و تفکرات منسوخ کی روش فاصله بگیریم. در غیر این صورت این نیمچه فوتبال هم از دست خواهد رفت.

گفت و گو: اکبر عزیزی