پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

روح الله حسینی: آمده ام تا بوکس را سر و سامان بدهم!

روح اله حسینی قهرمان اسبق تیم ملی بوکس ایران که بعد از رفتن ثوری از ایران سمت سرپرستی این فدراسیون را بر عهده گرفته است.

در گفت و گویی با خبرنگار البرز ورزشی اظهار داشت: آمده ام تا به ورزش بوکس سر و سامان اساسی بدهم.

حدود ۱۶ سال در اردو های تیم های ملی حضور داشتم و طی این مدت همواره ساک ورزشی روی دوشم بود چون جای مشخصی جهت برگزاری تمرینات نداشتیم و هر هفته محل اردو ها عوض می شد.

حسینی افزود: سال ها در مقام نائب رییس فدراسیون حاج احمد ناطق نوری انجام وظیفه کردم. در دوره گذشته هم نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شدم ولی با بی مهری برخی از دوستان با اختلاف رای اندک کنار رفتم، با این وجود مدام بوکس را دنبال می کنم. تا این که اخیرا از سوی دکتر سجادی به عنوان سرپرست فدراسیون بوکس انتخاب شدم و این مسئولیت را تا زمان برگزاری مجمع فدراسیون بر عهده خواهم داشت.

حسینی ادامه داد: من به خانواده بوکس تعلق دارم و تمامی مراحل مدیریتی را در این ورزش سپری کرده ام. این دوران از قهرمانی تا مربیگری و نایب رئیسی تداوم داشته است. دوست دارم تمامی داشته هایم را خرج رشد ورزش بوکس کنم به همین خاطر از تمامی پیشکسوتان در خواست کردم تا بنده را همراهی کنند در گام نخست از ۶۰ پیشکسوت به عنوان اعضای اتاق فکر و کادر فنی در همه رده ها دعوت کردم. زمان زیادی نداریم، باید برای بازی های آسیایی و گرفتن سهمیه المپیک بیشتر تلاش کنیم.

سرپرست فدراسیون بوکس خاطرنشان کرد: بوکس پتانسیل زیادی در ایران دارد. به عنوان مثال استان های کرمانشاه، آذربایجان، تهران، خراسان جنوبی، گیلان با عقبه قابل قبول و ظرفیت بالا می توانند تحول جدی در عرصه بوکس ایجاد کنند. ما جوانان برومندی داریم که می توانند به مدال های جهانی و المپیک دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: دوست دارم یک خانه بوکس مثل دیگر فدراسیون های ورزشی درست کنم که تمامی امکانات را یک جا داشته باشد. امکاناتی چون خوابگاه، رستوران و محل تمرین مناسب که نیازهای قهرمانان بوکس را تامین کند. اگر در انتخابات فدراسیون اکثریت آرای مجمع را کسب کنم، این قول را می دهم که مشکلات ورزش بوکس را برطرف کنم تا قهرمانان این ورزش هیچ دغدغه ای بابت اردوهای تیم های ملی نداشته باشند.

بدیهی است هرچه خدا صلاح بداند همان اتفاق خواهد افتاد. من آمده ام تا فدراسیون بوکس را از وضعیت موجود خارج کنم. بدیهی است این امر با حمایت و یاری جامعه این ورزش میسر می شود.

حسینی در پایان گفت: امیدوارم هر آنچه به صلاح بوکس است اتفاق بیفتد و مسیر موفقیت های این رشته پر طرفدار بیش از پیش هموار شود،همان شود.

گفت و گو: احمد دباغ