جمعه دهم فروردین ماه
نگاه کارشناس

کیانوش مرد ریاضت است!  

کیانوش رستمی پس از مدت ها دوری از مسابقات بین المللی وزنه‌برداری، از قهرمانی جهان ۲۰۲۲ که در بوگوتا کلمبیا در حال برگزاری به عرصه رقابت ها بازگشت.

رستمی در  وزن المپیکی ۸۹ کیلوگرم وزنه زد که با رکورد ۱۷۴ کیلوگرم در یک ضرب نقره گرفت. در دوضرب با ۲۰۶ کیلوگرم پنجم شد و در مجموع با رکورد ۳۸۰ کیلوگرم چهارم شد و در یک قدمی کسب مدال مجموع متوقف شد.

فدراسیون جهانی وزنه برداری در مورد نرسیدن رستمی به مدال مجموع نوشت: وزنه بردار چین در دو ضرب رکورد ۲۱۵ کیلوگرم را ثبت کرد و توانست مجموع خود را به ۳۸۱ کیلوگرم برساند و بالاتر از کیانوش رستمی قرار گرفت و مدال برنز مجموع را به دست آورد. داوود ملکی عضو سابق تیم ملی و مدرس فدراسیون جهانی در اینباره به البرز ورزشی گفت: خوشحال هستم که کیانوش راه اوج را در پیش گرفته است او شرایطی متفاوت با سایر وزنه برداران دارد قهرمانی است نتها که با ریاضت کشی دنبال کسب افتخار و عنوان بوده است.

داوود ملکی درباره انتخابات پیش روی وزنه برداری گفت: با شرایطی که بر این ورزش حاکم شده همه چیز به هم ریخت و حالا که همه ی اهالی وزنه برداری جمع شده اند بین 5 تا 10 سال زمان نیاز داریم تا دوباره در دنیا مطح شویم. علم ورزش می گوید یک وزنه بردار 10000 ساعت زمان نیاز دارد و کشور هایی مانند ازبکستان و قزاقستان از ما پیش افتاده اند به اعتقاد من یکی از اولویت هایی که فدراسیون جدید باید به آن توجه کند پرداختن به مربیان شهرستانی است، اینکه هر ملی پوشی بعد از پایان قهرمانی داعیه ی مربیگری تیم ملی داشته باشد منطقی نیست مربی باید مجهز به علوم مربوط به تمرینات مسائل روحی و روانی باشد.

گفت و گو: ج - دوستدار