پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
۶ روز تا دربی پایتخت!

جا به جایی ها در پرسپولیس و استقلال ادامه دارد

تا دربی ۹۹ فقط شش روز باقی مانده است. هنوز معلوم نیست که دربی با تماشاگر است یا بدون تماشاگر، احتمالا فردا یا روز شنبه تکلیف این مهم مسئله مشخص خواهد شد.

پرسپولیس با یحیی گل محمدی همچنان تاکتیک های گوناگون و متنوع را مرور می کند، در این مسیر بازی گرفتن بازیکنان در پست های گوناگون حکایت از این دارد که یحیی در صدد است در جریان بازی و با توجه به شناخت از سیستم بازی استقلال، تحول تاکتیکی را به کار اندازد. حتی یحیی به دنبال آن است تا برای شکستن پرس من تومن، از لوکادیا در نقش مهاجم سایه استفاده کند، که این روش نظم دفاعی استقلال را با چالش مواجه خواهد ساخت.

اما در استقلال هنوز شرایط مصدومان این تیم به نقطه بهبودی مطلق راه نیافته است. غلامی که ساپینتو علاقه مند استفاده از او است، چند روزی است به تمرینات گروهی بازگشته، این بازگشت باعث شده که روزبه که اصولا یک بازیکن فیزیکی است، به خط میانی باز گردد تا ساپینتو از بابت خطا های پر شمار این بازیکن به خیال راحت و آرامش نزدیک شود. البته نکته ای که آبی ها را هنوز به شادابی نرسانده است، عدم پرداخت شارژ مالی بر حسب آنچه که وعده داده شده است. پرداختی صورت گرفته، اما نه در حد انتظار حتی ساپینتو هم از این بابت دل و دماغ خوشی ندارد.

با آنکه شش روز به دربی باقی مانده هر دو تیم و هر دو مربی به دنبال مرور تاکتیک ها و استفاده از بازیکنان فنی در خدمت کار گروهی تیم هستند. آنچه که بیش از همه مورد نظر مربیان در ایجاد جا به جایی است، توجه به وینگر ها و تقویت کانال های کناری است پرسپولیس با یحیی روز گذشته در دیدار دوستانه خود مقابل سپاهان که به تساوی 2 -2 رسید، در اجرای جا به جایی ها در سیستم تیم امید و رضایت را به خود دید.

گزارش: اکبر عزیزی