چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه
آرژانتین با قدرت کامل برای بازی پایانی

همه ی یاران مسی

مقابله فرانسه – آرژانتین؛ در حالی که دو بازیکن آرژانتینی از محرومیت برگشته اند و آنخل دی ماریا آماده و آماده رویارویی با فرانسه هستند، برای نمایشی دیدنی و تاریخی آماده می شوند.

گونزالو مونتیل و مارکوس آکونا مدافعان بازی نیمه نهایی را از دست دادند زیرا با دریافت دو کارت زرد محروم شدند.
آکونا در دفاع چپ بزرگترین ضربه برای آرژانتین را رقم زد، زیرا او نقش مهمی در ترکیب مربی لیونل اسکالونی در طول تورنمنت داشته است و در تمام پنج بازی قبلی آنها بازی کرده بود.

او در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هلند یکی از بهترین بازیکنان آرژانتین بود که در 9 دوئل از 13 دوئل خود پیروز شد و 100% دریبل های خود را کامل کرد و پنالتی را به ثمر رساند.

اگر آرژانتین بخواهد آن طرف زمین را کنترل کند، او می تواند بسیار مهم باشد، جایی که فرانسه عثمان دمبله را در فرم عالی دارد. در مرحله یک چهارم نهایی آنها مقابل هلند مسلماً یکی از بهترین بازیکنان آرژانتین بود که در 9 نبرد از 13 نبرد خود پیروز شد، 100 درصد دریبل های خود را کامل کرد و پنالتی را به دست آورد که لیونل مسی گل دوم خود را از آن به ثمر رساند.
مونتیل اما در برد آرژانتینی ها مقابل هلند نیز بسیار مهم بود و در ضربات پنالتی که آرژانتین 4-3 پیروز شد، به گل تبدیل کرد. سومین قطعه از پازلی که می تواند کلید موفقیت آرژانتین در برابر فرانسه باشد، هافبک دی ماریا است که در نیمه نهایی مقابل کرواسی در حالی که آرژانتین با برتری در نیمه اول به خانه رفت، نیمکت نشین شد.
دی ماریا که دوران نقاهت مصدومیت از ناحیه ران در دیدار با لهستان در مرحله گروهی را پشت سر می گذارد، در سه بازی اخیر آرژانتین تنها 9 دقیقه بازی کرده است. با این حال انتظار می رود که او آماده باشد و برای بازی در فینال یکشنبه شرکت کند. این بازیکن 34 ساله قهرمان آرژانتین در فینال کوپا آمریکا در سال گذشته مقابل رقیب سرسخت برزیل بود و گلی را به ثمر رساند که اولین قهرمانی بزرگ خود را در 28 سال اخیر به ارمغان آورد.
او و مسی تنها دو بازیکن آرژانتینی هستند که در فینال جام جهانی 2014 مقابل آلمان در برزیل شکست خوردند.
دی ماریا که بیش از 8 سال پیش به دلیل مصدومیت آن مسابقه را از دست داد، شانس دومی خواهد داشت تا دستانش را به پرطرفدارترین جایزه فوتبال جهان برساند و باید برای فینال سرحال باشد زیرا آرژانتین به دنبال سومین عنوان قهرمانی جام جهانی است.

گزارش: هستی رفیعی