شنبه یکم اردیبهشت ماه

محمد خانی: ترسو ها می بازند

ناصر محمد خانی که سابقه پر فروغ در دربی دارد و به عبارتی دربی باز سال های گذشته به شمار می آید، در خصوص بازی روز سه شنبه می گوید: دربی یک بازی سنتی است، حساسیت را از دیر باز همراه داشته و هرگز این جاذبه از دربی جدا نخواهد شد.

بازی سختی پیش رو برای هر دو تیم وجود دارد، با آنکه نوع چیدمان تیم ها و سیستم و تاکتیک تیمی بسیار مهم است، اما از قدیم گفته اند اگر شجاع نباشی بازنده ای از نگاه من هر دو تیم فعلا شرایط متعادل و یکسان را دارند، با این حال من شرایط تیم پرسپولیس را بهتر از استقلال می بینم، دلیل دارم. استقلال با ساپینتو خیلی دیر به مجموعه تیمی تبدیل شد، در این یازده هفته بارها در نوع در نوع چیدمان دچار تغییرات و جا به جایی فاحش شد مشخص است که سرمربی پرتغالی هنوز ترکیب دلخواهش را پیدا نکرده است.

بار ها شاهد بودیم که گروهی از بازیکنان را در لیست مازاد قرار داده و زمانی که تیم به چالش رسید همان بازیکنان مازاد عصای دست مربیان می شوند، این برای تیمی که به قهرمانی فکر می کند خوب نیست و بلکه عدم ثبات را به تصویر می کشاند.
البته در پرسپولیس این مسائل وجود ندارد، در تیم گل محمدی ثبات فکری و تیمی خیلی زود شکل گرفت، حتی آنهایی که دیر به تیم اضافه شدند به بازیکن مکمل تبدیل گشتند.
خلاصه کلام، من نتیجه بازی را در میزان شجاعت دو تیم جست و جو می کنم، تیم پیروز راه برتری و حتی قهرمانی را هموار خواهد کرد. البته در کنار شجاعت باید این نکته هم به کار گرفته شود، نباید اشتباه کرد و نباید به خاطر بازی با شجاعت بیگدار به آب زد.

گفت و گو: اکبر عزیزی