پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

کشتی فرنگی قهرمانی کشور در راه است!

رقابت ‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان کشور مسابقات در سالن شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری البزر ورزشی: رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی کشور به عنوان مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی روزهای 30 آذرماه لغایت 2 دی ماه سال جاری به میزبانی استان تهران سالن شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد.

شرایط برگزاری این رقابت ها به شرح زیر است:

1- اوزان و شرایط سنی مسابقات:

الف) اوزان55 -60-63 -67 -72 -77 -82 -87 -97 -130 کیلوگرم کشتی گیران 18 سال کامل به بالا مجاز به شرکت در این مسابقات هستند.

2- شرایط شرکت در مسابقات:

الف) هر استان باید با یک تیم کامل در این مسابقات شرکت کند. لازم به ذکر است فقط یک تیم در رده بندی تیمی قرار می گیرد و امتیازات تیم اصلی محاسبه می گردد.

لازم به یادآوری است که در مسابقات قهرمانی کشور با توجه به اینکه برخی از استان ها در بعضی از اوزان بیش از یک سهمیه دارند بایست قبل از انجام مراسم قرعه کشی نفرات اصلی تیم خود را معرفی نمایند و در رده بندی تیمی بر اساس نفرات مشخص شده امتیازات اعلام می گردد و سایر نفرات دارای سهمیه از استان های ذیربط در صورت کسب مقام، امتیازی کسب نخواهند کرد.

3- ملی پوشان رقابت های جهانی 2022 صربستان و مدال آوران رقابت های جهانی زیر 23 سال 2022 اسپانیا از حضور در این مسابقات معاف هستند.

4- کشتی گیرانی که مجوز حضور در رقابت های  قهرمانی کشور را خواهند داشت به شرح زیرمی باشند:

الف) ملی پوشان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا، بازی های کشورهای اسلامی، قهرمانی جوانان جهان، جهانی زیر 23 سال و دانشجویان جهان در سال 2022

ب) کشتی گیرانی که از سوی هیات های کشتی در قالب تیم استان ها ( ۳۱ استان) و مناطق آزاد اروند، کیش و قشم به مسابقات اعزام می شوند‌.

5- با توجه به اینکه استان های خوزستان، فارس، مازندران، قم و تهران در رقابت های جهانی 2022 صربستان نماینده داشته اند، علاوه بر یک تیم کامل، به این استان ها به شرح زیر سهمیه مازاد تعلق می گیرد.

استان خوزستان (6 سهمیه) استان فارس (6 سهمیه) استان مازندران (4 سهمیه) استان قم (2سهمیه) استان تهران (2 سهمیه)

الف) مسابقات بدون ارفاق وزن انجام خواهد شد. ب) مسابقات در 3 روز و بر روی 3 تشک برگزار خواهد شد ج) نحوه قرعه کشی و جدول مسابقات طبق ضوابط جاری اتحادیه جهانی کشتی خواهد بود. د)حضور تمامی نفرات واجد شرایط در این مسابقات الزامی است. در صورت عدم شرکت از چرخه انتخابی تیم ملی حذف خواهند شد 6- هیات های کشتی استان ها طبق جدول ذیل نسبت به معرفی مربیان تیم ها اقدام نمایند. (با توجه به فضای اسکان و رعایت نکات بهداشت تیم ها بایست،  نسبت به معرفی یکی از مربیان خود، تحت عنوان مربی و سرپرست اقدام نمایند.

ردیف تعداد کشتی گیران تعداد مربیان 1 تا 2 کشتی گیر 1 مربی3 تا 6 کشتی گیر2 مربی7 تا کشتی گیر بیشتر3 مربی7-

مدارک لازم:الف-) اصل شناسنامه و کارت ملی ب-)کارت بیمه ورزشی معتبرکشتی ج-) معرفی نامه از هیات کشتی استان ذیربط دـ) کارت ملی کشتی یا ارائه مدارک ثبت نام دریافت کارت ملی کشتی (کشتی گیران و مربیان و ارائه تعهد نامه دوپینگ که بایست هیات های کشتی استان ها نیز آنرا تایید نمایند، الزامی است . د-)کارت پایان خدمت یا کارت معافیت و برگه اعزام به خدمت از نظام وظیفه برای مشمولین.