سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

علیزاده: هیچ آدم عاقلی دست به ترکیب برنده نمی‌زند

تغییرات مدیریتی در باشگاه مس رفسنجان باعث استعفای محمد ربیعی و علی علیزاده معاون فنی و ورزشی باشگاه مس رفسنجان شد.

در این رابطه علی علیزاده اظهار داشت: تغییرات مدیریتی در هر باشگاهی طبیعی است. اما این یک تغییر مدیریتی ساده نبود بلکه تغییری سیاسی بود. در واقع دست هایی پشت پرده بود که این اتفاق رخ دهد چرا که هیچ آدم عاقلی دست به ترکیب تیم برنده نمی‌زند. تیمی که در باشگاه مس مشغول به کار بود نمرات مثبتی گرفت و خوب کار کرد. بازی های سیاسی اما به ضرر باشگاه مس رفسنجان می انجامد.

وی ادامه داد: طبعات این اتفاق را به زودی ورزش استان خواهد دید. تیم بلاتکلیف شده است. من استعفا دادم و ربیعی هم همینطور. با این حال با استعفای ربیعی مخالفت کردند‌. او اما دلش نمی‌خواهد بماند. طبیعی است وقتی همه گروهت جدا شدند نمی‌توانی بمانی! با ربیعی تلفنی صحبت کردم و می‌گوید دوست ندارد بماند. از طرفی برای این تیم زحمت کشیده و دلش برای مجموعه می‌سوزد. ما همه با هم یک نهالی را پرورش دادیم و منتظر شکوفایی بودیم که اینطور شد‌.

این عضو مستعفی باشگاه مس با اشاره به افتتاح ورزشگاه در دست احداث این باشگاه تاکید کرد: دو سه ماه دیگر ورزشگاه ما به بهره‌برداری می‌رسد و ما نیستیم. آقایان ورزشگاهی را که ما برای احداثش زحمت کشیدیم و آنها اصلا وجود نداشتند افتتاح می‌کنند و همه چیز را به اسم خودشان می‌زنند‌. این نهایت بی انصافی است اما خدا جای حق نشسته است.

علیزاده ادامه داد: زین ‌الدینی کارمند صنایع مس است و به زودی حکم دیگری برایش صادر می‌کنند. من هم به کارهای شخصی و تحصیلاتم ادامه می‌دهم اما این باشگاه مس است که وسط فصل از این تغیر ضرر می کند. این باشگاه را سه رکن مدیریت، منابع انسانی و مسائل فنی سامان داده اند. حالا دو رکن آن جدا شده است. یک رکن به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد. ممکن است ربیعی مربی توانایی باشد اما دست تنها کاری از دستش بر نمی‌آید. مدیریت جدید قطعا تلاش زیادی خواهند کرد اما کار سختی است.

این مربی به کمک دو جبهه دیگر موفق شد اهدافش را عملی کند و حالا دو رکن آن از بین رفته اند. تا بستر دوباره آماده شود زمان از دست می‌رود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات مالی در این چند ماه اخیرکارشکنی بوده یا نه گفت: من نمی‌دانم اما صنایع مس مشکل مالی دارد. امیدوارم حالا که ما رفتیم حداقل پول به باشگاه برسد و به بازیکنانی که در این چند ماه تلاش کردند بپردازند. بهتر است خودمان را گول نزنیم. تیم مس به واقع جزو ۶ تیم برتر لیگ است و نگه داشتم تیم در این سطح کار سختی است. آقایان می توانستند این تغییر را قبل فصل انجام دهند یا به بعد از پایان فصل موکول کنند یا حتی در نیم فصل انجام دهند. زمان درستی انتخاب نکردند. حتی رئیس هیات مدیره باشگاه را تعییر دادند و من فکر می کنم از این بازی های سیاسی فقط باشگاه مس آسیب می بیند.

گفت و گو: نیلوفر مژدهی