جمعه هفتم اردیبهشت ماه
دلمشغولی های مربیان شهرآورد

دربی عجیب و غریب

تا ساعاتی دیگر سوت دربی ۹۹ توسط زاهدی فر قاضی میدان به صدا در خواهد آمد.

با آنکه شهر فوتبالی به جهت حساسیت این بازی شلوغ و داغ شده است، اما اوضاع دو تیم چندان مساعد نیست.

ساپینتو عارف غلامی، ابوالفضل جلالی را به علت مصدومیت همراه ندارند، از سوی دیگر حسینی سنگربان این تیم که اصولا دربرابر ارسال ها از کناره های زمین خروج خوبی از دروازه ندارد.

همچنان کابوس بازی با انگلستان و دریافت شش گل را همراه دارد و بسیار کم حوصله و بی روحیه نشان می دهد.

از سوی دیگر ساپینتو به شرایط بهبودی کامل محمد محبی هنوز اطمینان کامل نرسیده است، زیرا محبی در تمرینات و حتی بازی های تدارکاتی اخیر درنوع استارت ها یش تردید دیده شد. اکنون ساپینتو در دربی ۹۹ به بازیکنانی روی آورده که تا همین چندی پیش بر اساس تصمیمات اشتباه آنها را بازیکنان خروجی و اضافه استقلال می دانست.

در آنسوی میدان یحیی گل محمدی که تا یکی دو روز پیش دستش کاملا پر بود، به یکباره فرو ریخت. شیخ دیاباته مصدوم شد، لوکادیا به صورت غیره منتظره هم پرسپولیس را تنها گذاشت و هم ایران را به سوی کشورش ترک کرد.

این دو مورد تنها مشکل یحیی گل محمدی نیست. او بیرانوند آماده را به تیم ملی تحویل داد، اکنون بیرانوند با بینی شکسته و محتاط را تحویل گرفته است. وحید امیری و مهدی ترابی در اوج در اختیار تیم ملی قرارداد تا در جام جهانی یک ماه به نیمکت تیم ملی پیچ شده تا در بازگشت این دو به لحاظ مسائل روحی و روانی در مرزی قرار بگیرند که بازگرداندن آنها به آمادگی نیاز به صبر ایوب دارد.

ذکر این چند نکته اگرچه حال و حوال دربی را ناموزون نشان می دهد، با این حال دربی، دربی است چه در روز اوج و چه در گرفتاری. دربی شرایط خاص خودش را دارد و دیده ایم که در بدترین شرایط مجموعه تیمی بهترین نتیجه نیز حاصل شده است.

نویسنده: اکبر عزیزی