جمعه دهم فروردین ماه

فریدون فضلی: نه دلال دارم، نه مدیر برنامه!

پس از مدتها با فریدون فضلی مهاجم نام آشنای سالهای نه چندان دور تیم های نساجی، صبای قم، گسرش فولاد و تیم ملی، تماسی برقرار کردیم تا آخرین وضعیت را از زبان وی جویا شویم.

بیوگرافی: فضلی با پیراهن تیم های استقلال اهواز، صبای قم، گسترش فولاد، تراکتور، ابومسلم و نساجی 88 گل به ثمر رساند که آمار قابل توجهی به ثبت رسانده است. از این حیث تنها رضا عنایتی بیش از او موفق به زدن گل های بیشتری شده است. فضلی در سال 84 پس از رضا عنایتی به عنوان نفر دوم برترین گلزنان لیگ برتر خلیج فارس معرفی شد.

 class=

مهاجم سابق لیگ ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی گفت: علی رغم سوابق دوران بازیگری ام، تنها مدیریت آکادمی فوتبالی در شهر قائمشهر را بر عهده دارم که حدود 40 بازیکن مستعد در آن تعلیم دیده و پرورش می یابند. هدفم خدمت به فوتبال ایران و بازیکنان نسل جوان است.

وی افزود: تا سن سی و نه سالگی در لیگ برتر بازی می کردم و سال 86 با آنکه 38 سال سن داشتم با پیراهن صبای قم دومین گلزن برتر مسابقات شدم. زمانی که در نساجی بازی می کردم در حادثه ناگواری پای چپم دچار شکستی شد و مورد معالجه و مداوای پزشکی قرار گرفتم. مبلغ قراردادم را به باشگاه نساجی بخشیدم و تمام هزینه های درمان را خودم پرداخت کردم. سال 94 نیز به عنوان مربی تیم نساجی قائمشهر در کنار نادر دست نشان به فعالیت می پرداختم.

 class=

فریدون فضلی تصریح کرد: متاسفانه چون اهل باندبازی و دلالیسم نیستم و واقع گرایانه مسائل را بازگو می کنم جایی در این فوتبال ندارم. در فوتبال ایران آدمهای سالم به ندرت پیدا می شوند به همین خاطر با اینکه مدرک B آسیا را نیز اخذ کرده ام با توجه به نداشتن واسطه به نوعی از مربیگری در سطح اول فوتبال کشور منع هستم. امثال ما مجبورند یا در کنج خانه بنشینند و ماتم بگیرند و یا اینکه در آکادمی فوتبال کار کرده و سرشان را گرم کنند!

فضلی در پایان گفت: امیدوارم هرچه زودتر از شر ویروس کرونا راحت شویم تا دیگر شاهد از دست رفتن هموطنان عزیز خود نباشیم.

گفت و گو از: حسن امامقلی