جمعه دهم فروردین ماه
اتفاق نادر در لیگ برتر فوتبال؛

مربیانی که مجوز برای مربیگری ندارند

یک اتفاق نادر در لیگ برتر فوتبال درحال شکل گیری است. پایه این اتفاق از زمان برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که چندی پیش در قطر ریخته شد.

یک اتفاق نادر در لیگ برتر فوتبال درحال شکل گیری است. پایه این اتفاق از زمان برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که چندی پیش در قطر ریخته شد. 


در آن مسابقات رحمتی و نوید کیا مربیان تیم های شهر خودرو وسپاهان حق ومجوز نشستن را پیدا نکردند،چون فاقد مدرک مربیگری حرفه ای بودند.


اکنون قرار است این قانون در لیگ برتر به صورت جدی پیگیری و اجرایی شود.
دبیر کل فدراسیون به سازمان لیگ دستور داده تا از حضور مربیان فاقد مدرک حرفه ای برای نشستن بر روی نیمکت جلو گیری شود.
در حال حاضر از شانزده تیمی که در لیگ برتر حضور دارند،هشت مربی دارای مدرک مربیگری حرفه ای هستند و هشت مربی دیگر فاقد چنین شرایطی هستند. در این صورت باید گفت؛رحمان رضایی از ذوب آهن، ابراهیم صادقی از سایپا،محرم نوید کیا از سپاهان، مهدی رحمتی از شهر خودرو، جواد نکو نام از فولاد، محمد ربیعی از مس رفسنجان، وحید فاضلی از ماشین سازی و وحید بیاتلو از نساجی اجازه نشستن بر روی نیمکت مربیگری را ندارند.


جالب اینکه در این شیوه نامه همه دستیاران باید دارای مدرک ( آ ) آسیا باشند تا در صورت لزوم در غیاب سر مربی هدایت تیم را در زمان مسابقه بر عهده داشته باشند. جالب تر اینکه   ۸۰ در صد دستیاران دارای مدرک ( ب ) آسیا هستند و آنها نیز حق نشستن  روی نیمکت را ندارند به این ترتیب می توان گفت؛ نسل جدید مربیان به یکباره باید از صحنه خارج شوند چون فعلا هیچگونه برگزاری کلاس مربیگری حرفه ای در دستور کار قرار ندارد وکنفدراسیون فوتبال اسیا هیچ برنامه ای در این زمینه دربرنامه های اینده اش در اختیار ندارد.
در حال حاضر رسول خطیبی از الومینیوم اراک،عبداله ویسی از پیکان،فکری از استقلال،گل محمدی از پرسپولبیس،قلعه نوعی از گل گهر،منصوریان از تراکتور ،پور موسوی از نفت مسجد سلیمان ومجتبی حسینی از ذوب اهن از مربیانی هستند که مجوز نشستن بر روی نیمکت را دارند.


اکنون باید دید که باشگاهها با سازمان لیگ وفدراسیون با ای چالش چگونه برخورد خواهند کرد.


اکبر عزیزی