شنبه یکم اردیبهشت ماه

کریمی: بروکسل را با مطالعه انتخاب کرده ام

بلژیک را با مطالعه انتخاب کرده ام و فکر می کنم بازی در تیمی که 16 بار قهرمان این کشور شده می تواند استارت خوبی برای من در والیبال اروپا باشد.

جواد کریمی پاسور جوان تیم ملی والیبال که با باشگاه کرینیارد بلژیک قرارداد امضا کرده است در گفت و گو با البرز ورزشی افزود: این تیم در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کند و سرمربیگری آن را مربی تیم ملی فنلاند بر عهده دارد. این تیم پارسال در لیگ قهرمانان اروپا تیم پرستاره زنیت کازان روسیه را شکست داده بود. تیم ما سه یار خارجی دیگر هم دارد.

وی درباره لیگ بلژیک گفت: 14 تیم با هم بازی می کنند و یکی از بستگان همسرم که در بلژیک زندگی می کند رابط و مشوق من با باشگاه بروکسلی بود.

کریمی درباره پیشنهادات دیگرش نیز گفت: از تیم های داخلی هیچ پیشنهادی نداشتم ولی هدف این است که از بلژیک آغاز کنم و به ایتالیا یا لهستان بروم و برای رسیدن به این هدف تلاش خواهم کرد. همسرم نیز با من به بلژیک خواهد آمد.

کریمی درباره بازی در تیم ملی ایران گفت: در جام جهانی بازی بیشتری به من رسید و این مسابقه ها خیلی به من کمک کرده بود، البته آقا سعید (معروف) نیز مرا یاری داد. مدل پاس و پنجه زدن درست را به من آموخت و در مواقع حساس بازیها می گفت که کجا و چگونه پاس بدهم و از فکر خودم چه جاهایی استفاده کنم.

کریمی نخستین ایرانی و آسیایی است که در این بخش از اروپای شرقی بازی می کند.

پایتخت بلژیک شهر بروکسل است، حکومت مشروطه سلطنتی است، با حدود 12 میلیون جمعیت مساحتی معادل 30688 کیلومتر مربع دارد.

گفت و گو از: جمشید حمیدی