سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

محمدی: مربیان پایه باید کاریزماتیک و کاربلد باشند

در دومین جلسه هم اندیشی فدراسیون کشتی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات نوجوانان، طرح توزیع راهبردی در راستای پیشرفت کشتی در رده های سنی مختلف، بحث فنی و ساختاری و مدیریتی، جذب اسپانسر صحبت هایی به عمل آمد و راهکارهایی ارائه شد که بسیار موثر و به جا بود. در دومین جلسه سوالاتی مطرح شد و مباحثی مورد ارزیابی قرار گرفت که اگر به مرحله اجرا گذاشته شود به پیشرفت کشتی کشور کمک شایانی خواهد کرد.

غلام محمدی سرمربی تیم ملی کشتی بزرگسالان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی ضمن بیان مطلب فوق گفت: کار پسنیده که صورت گرفت دعوت از مخالفین و موافقین فدراسیون برای حضور در این مجمع بود که مورد استقبال قرار گرفت. حضور دو طیف از جناح های متفاوت و با تفکراتی مجزا و بازگو کردن مواردی که در راستای پیشرفت کشتی بود بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. بنده نیز در جلسه حضور پیدا کردم و شاهد دقت نظر اعضا بودم. حضور افرادی که فهم و درک بالایی از کشتی دارند در چنین همایشی ضمن بالا بردن کلاس کار، از بُعد کیفی و رسانه ای قابل اهمیت است.

وی در ادامه افزود: ما باید اهدافمان را در پرورش مربیان باهوش، با کلاس، کاریزماتیک در رده پایه قرار دهیم و در این راستا سرمایه گذاری کنیم. در کشتی امروزی باید نونهالان و نوجوانان را دریابیم تا ثمره آن را 10 سال دیگر در رده بزرگسالان و المپیک 2028 یا 2032 ببینیم. همینکه 20 مربی سطح بالا در سطح کشور داشته باشیم کفاف می دهد. متاسفانه در شهرستانها و حتی استان تهران مربی کارکشته و کاربلد به ندرت یافت می شود و این بسیار تاسف آور است. موضوع ایجاد انگیزه که به جذب کشتی گیران پایه و خیلی از مسائل دیگر باز می گردد نیز یکی دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

گفت و گو از: احمد دباغ