جمعه دهم فروردین ماه

مربی آرات حسینی: آرات بهترین بازیکن جهان خواهد شد

آرات اولین شاگرد من بود و توانایی خارق العاده و فرازمینی داشت، از همان ابتدا می شد برق موفقیت را در چشمانش دید و در وجودش خواند که روزی به بهترین بازیکن جهان مبدل خواهد شد.

حسن رحیمی مربی و کاشف آرات پسر بچه نابغه ایرانی که در اینستاگرام به شهرت رسید و مورد توجه جهانیان واقع شد در گفت و گو با خبرگزاری البرز ورزشی گفت: ما دنبال استعدادی می گشتیم که قادر به دریبل 4، 5 بازیکن باشد، آرات همان بازیکنی بود که انتظارش را می کشیدیم. او به راحتی تفکراتش را به منصه ظهور می گذاشت و با قدرت دریبلینگ مثال زدنی هر رقیبی را کنار می زد حتی دروازه بان هم در برابر او عاجز بود و کاری از پیش نمی برد. وی انگیزه ای سیری ناپذیر دارد که باعث می شود از هیچ تلاشی دریغ نکند و هر هدفی را برگزیند به آن برسد در غیر اینصورت مثل دریایی پر تلاطم است که هیچگاه آرام نمی گیرد. افتخار می کنم و به خود می بالم که شاگردی مانند آرات حسینی را پرورش داده ام. ما در مازندران هفت الی هشت آرات دیگر هم داریم که در حال تعلیم هستند و به زودی به فوتبال ایران معرفی می شوند.

 class=

وی افزود: جالب است بدانید آرات تمریناتش را از شش ماهگی آغاز کرد! چهار ساله بود که پدرش او را نزد من آورد و یک سال و نیم زیرنظر بنده به تمرین می پرداخت. انگار خستگی برایش معنایی ندارد و با هیچ چیز اقناع نمی شود. برتری آرات نسبت به همنوعان خود از همان ابتدا واضح بود، وجه متمایز او نسبت به دیگران قدرت بدنی مثال زدنی، پشت کار و توانایی های بی همتا که در آن واحد می توانست حرکات جدیدی را خلق کند بود که نشان از قوای بالای قدرت فکری این پسر نابغه داشت. علی رغم سن کمی که دارد اعجوبه ای بی بدیل است و شاید بارها شده یک تمرین را هزاران بار انجام داده تا به نتیجه مطلوب برسد. تا مادامی که به مقصودش نرسد پا پس نمی زند و عقب نمی کشد.

رحیمی تصریح کرد: پس از اینکه آرات در صفحه اینستاگرام نامی برای خود دست و پا کرد و بر سر زبانها افتاد، پیشنهاد متعددی از باشگاه های اروپایی دریافت کرد. بزرگترین باشگاه های فوتبال جهان از جمله بارسلونا، منچسترسیتی، بشیکتاش، یوونتوس و... روی او نقطه نظر مشترک داشتند و آرات در نهایت به آکادمی لیورپول رفت اما با توجه به محدودیت قرارداد فیفا و سن کمی که دارد نمی تواند قراردادی به ثبت برساند اما می دانم خیلی از باشگاه ها روی جذبش تاکید دارند از جمله یوونتوس ایتالیا که به شدت خواهان اوست. آرات البته طرفدار بارسلوناست و همیشه دوست داشت لباس این تیم را بر تن کند.

 class=

این مربی در خصوص کامنت لیونل مسی و باشگاه بارسلونا زیر یکی از پست های آرات گفت: آرات تلاش و کوشش بسیاری کرده و تمرینات دشواری را پشت سر گذاشته، طبیعی است که مسی با دیدن ویدیوهایش شیفته او شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آرات برای رونالدو هم ویدیویی به اختصار و به طور اختصاصی برای رونالدو به اشتراک گذاشت اما واکنشی در بر نداشت، عنوان کرد: پدر آرات با یکی از بستگان رونالدو در ارتباط است و رونالدو نیز حرکات و توانایی های آرات را مشاهده کرده است.

 class=

مربی مازنی در خصوص رابطه آرات با امیر تتلو هنرمند جنجالی و ایجاد اختلاف با علی کریمی نیز اظهار داشت: تتلو به عنوان یک چهره شناخته شده و مطرح علاقه داشت تا آرات را برای رسیدن به اهدافش یاری دهد و به نوعی به او کمک برساند از اینرو حمایت هایی به عمل آورد تا شور و انگیزه را در درون آرات بالا ببرد. او فقط به عنوان یک هنرمند پشتیبانی خودش را اعلام داشت حال اینکه اختلافی میان او و علی کریمی پیش آمد و حواشی زیادی به دنبال داشت و همچنین برخی ها به صفحه شخصی علی کریمی رفتند و ناسزا و بیراه گفتند دخلی به آرات ندارد و نباید انگشت اتهام را به سوی او و پدرش نشانه رفت. کریمی بزرگ و پیشکسوت فوتبال است و از جایگاه والایی برخوردار است، شاید دلخوری هایی پیش آمده باشد اما آنقدر وسیع نبود که اینطور بازتاب پیدا کرده... هدف اصلی آرات این است که روزی بهترین بازیکن جهان شود، هر سال به توانایی هایش افزوده می شود و رفته رفته به پختگی لازم دست می یابد، اگر به دام مصدومیت نیفتد به یکی از بهترین های جهان تبدیل خواهد شد.

 class=

رحیمی در پایان ضمن تشکر فراوان از مدافعین سلامت خاطرنشان کرد: خواهر و داماد بنده در کادر درمانی هستند و جای دارد از تمام افرادی که برای حفظ سلامت مردم تلاش کرده اند تشکر و تقدیر ویژه ای به عمل آورم. جبهه جنگ بار دیگر برای مردم ایران تداعی شد و حافظان سلامت در خط مقدم محکم و استوار ایستادند و تا پای جان جنگیدند. امیدوارم با بهبود روند اوضاع ویروس کرونا به طور کامل از بین برود تا همه نفس راحتی بکشیم.

گفت و گو از: مصطفی پاکیزه