پنجشنبه نهم فروردین ماه

مهرگان: اعتماد به نفس مربیان ایرانی را بالا ببریم

مربی ایرانی تیم العربی کویت قرارداد خود را برای یکسال دیگر تمدید کرد.

جواد مهرگان با اعلام این خبر گفت: در کویت سه تورنمنت برگزار می شود که در تورنمنت جام امیر سوم شدیم، لیگ برتر جزء چهار تیم پلی اف قرار گرفتیم، در لیگ اول 12 تیم حضور دارند و شش تیم نیز مسابقات جام حذفی و سوپرجام را برگزار می کند، همه تیمها از بازیکنان خارجی سود می برند و تیم ما جو سانتوس بازیکن تیم ملی جوانان برزیل را دارد و قطر پاسور تیم ملی کوبا در تیم الکویت بازی می کند و سایر تیمها هم بازیکنان تونسی، مصری و... دارند.

مهرگان درباره تمدید قراردادش با العربی و اینکه آیا همکاران ایرانی هم خواهد داشت گفت: احتمال دارد برای تیمهای پایه از مربیان ایرانی استفاده کنم ولی این مربیان باید زبان انگلیسی و به ویژه عربی بلد باشند، در مجموع والیبال در کویت لیگ خوبی دارد و شاید بعد از قطر شرایط بهترین نسبت به سایر کشورها دارد.

سرمربی سابق تیم ملی بانوان ایران درباره مدل انتخاب سرمربی برای تیم ملی کشورمان گفت: تعجب می کنم و در شرایطی که چندین ماه است آموزش و استعدادیابی و برگزاری کلاس های دانش افزایی را از یاد برده اند به فکر استخدام مربی افتاده اند. در صورتی که تیم ملی در حال حاضر هیچ برنامه ای ندارد و نباید خیلی تعجیل به خرج داد، اعتقاد و نگاه من به مربی ایرانی است چون هیچ تیمی در المپیک با مربیان غیر بومی قهرمان نشده است اما برای اینکه مربیان ایرانی از هر نظر آماده هدایت تیم ملی شوند باید با دعوت از مربیان و مدرسان بزرگی چون رزنده، پرندی و الکنو، کارچ کرالی و کیمارس و ... - نسبت به دانش افزایی و فن کوچینگ مربیان اقدام کنند و اعتماد به نفس آنها را بالا ببرند سپس از بین بهترین مربیان ایرانی یک سرمربی برگزید، ما چند مربی وطنی خیلی خوب داریم که لیاقت سرمربیگری تیم ملی را دارند پس به جای اینکه پولمان را صرف مربیان خارجی کنیم، خرج آماده سازی مربیان ایرانی نمائیم. در دنیا هیچ کشوری مربی تمام وقت برای تیم ملی ندارد و ما هم ناچاریم حساب مربیان باشگاهی و تیم ملی را از همدیگر جدا کنیم.

مهرگان درباره عدم پشتیبانی از مربیان ایرانی گفت: متاسفانه ما مربیان ایرانی بیشتر از ناجوانمردی ها ضربه می خوریم، به جای تخریب همدیگر دست به دست هم بدهیم و در جهت کسب اعتبار خودمان تلاش کنیم و بازیکنان تیم ملی را متقاعد سازیم که از مربیان وطنی حرف شنوی داشته باشد، مربی جوان ایرانی سپس به این نکته اشاره کرد که نباید عوام فریبی کرد، فدراسیون باید بیشترین اهتمام خود را به امور ساختاری، استعدادیابی، آموزش و حتی کمیته مربیان معطوف سازد و توسعه و گسترش اصولی والیبال را سرلوحه قرار دهد.

گفت و گو از: جمشید حمیدی