پنجشنبه نهم فروردین ماه

ماجرای زد و بند ها ‌و بند و بست های فوتبالی

نامه دیرهنگام وزیر محترم ورزش به وزیر محترم‌ اطلاعات برای رسیدگی به فساد در فوتبال به قدری رنج آور و گزنده است که می توان این تاخیر را با اوقات اضافی یا تلف شده در مسابقات فوتبال همسو دانست!

ماجرای کهنه زد وبندها و بند و بست ها در فوتبال سیاست زده ما به قدری مشمئز کننده است که متاسفانه تصمیم اخیر وزیر محترم ورزش هم شائبه سیاسی کاری و پاک کردن صورت مسئله از آن تراوش می کند.
سالهای متمادی است ،بانک بر می آوریم که فساد دامنه دار سرتاپای فوتبال را احاطه کرده و خبط و خطای پیوسته مدیران و همراهی آنان با دلالها و واسطه ها اساس ورزش ایران را تحت الشعاع قرارداده است .
این بی توجهی ها و بی مبالاتی ها موجد خسارتهای جبران ناپذیر در عرصه های بین المللی شده و صدور احکام قضایی متعدد بر علیه فدراسیون و باشگاههای کشور معادلات ورزشی ایران را در فیفا بر هم زده است.
آقای وزیر؛
درد مندانه می گوئیم که مدیران شما در هیات مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در صف اول خاطیان قرار دارند که با دلالها و واسطه ها همراهی کرده ودر این لفت ولیس ها مشارکت علنی داشتند.
این رویه غلط و ناهنجاری علنی در فدراسیون فوتبال هم ساری وجاری بوده و عوامل شما در وزارت ورزش همواره بر این کوتاهی ها چشم بستند و خاموشی گزیدند.
کیست که بپذیرد در ماجرای عقد قرار داد با ویلموتس تنها دلالها مقصر بوده و در صف اول خاطیان پرونده قرار دارند؟
در آن‌مقطع زمانی گفته شد این توافق با تایید وزارت ورزش و صورت گرفته و پرداخت بخشی از مطالبات ویلموتس هم قبل از بازی با عراق با تایید جنابعالی صورت گرفته است!
چگونه است که مدیران نظارتی و حراست وزارت ورزش به تاراج بیت المال توسط ویلموتس و عوامل آنها چشم بسته و اقدامی صورت نداده و حالا با گذشت فاجعه آمیز زمان در پی جبران مافات هستند؟
شوربختانه باید متذکر شویم وکلای سوئیسی که در باشگاه تراکتور سازی و ماشین سازی به زیان ما اقدام کردند، هم اینک در پرونده ویلموتس هم نماینده فدراسیون فوتبال ایران هستند!
همانطور که ‌پیش تر گفتیم موضوع در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال فاجعه آمیزتر از اطلاعات محدود مردم و هواداران آنها است و هر روز قضایایی جدید از این سو مدیریت و بی مبالاتی به بیرون درز می کند.
اینکه دو بازیکن خارجی پرسپولیس (استوکس و اوساگونا) بدون اطلاع هیات مدیره و با ارقام نجومی جذب باشگاه شوند،یک فاجعه در عقد قرارداد نیست؟
چرا نمایندگان شما در هیات مدیره در آن مقطع مانع از حضور آنها نشده و گزارشی به وزارت ورزش ندادند؟
متاسفانه از گوشه و کنار می شنویم که شائبه حضور دخالت نزدیکان شما هم در باشگاه و در کنار اسپانسر پرسپولیس مشکل ساز شده است.
این نابسامانی در باشگاه استقلال هم بیداد می کند و هیات مدیره به محل برو بیای فوتبالی مبدل شده است.
بدهی های تلنبار شده و واریز فیش های جعلی به حساب دو بازیکن خارجی (میلیچ و دیاباته) خود نشانه ای بارز از اوضاع ناسالم مدیریتی است.
باید از آقای وزیر پرسید موضوع مهم حسابرسی و بیلان عملکرد مالی این دو باشگاه طی سه‌سال گذشته چگونه صورت گرفته است؟
اعتقاد داریم در کنار مبارزه با فساد و پدیده دلالی که آن هم عزم و اراده قوی می خواهد بایدعملکرد مدیران و دست اندرکاران فدراسیون فوتبال ،به ویژه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را زیر ذره بین برد.
نباید خبط و خطای مدیران را نادیده گرفت و با پاک کردن صورت مساله ،تنها به مبارزه کلامی با پدیده دلالی و شارلاتانیسم پرداخت که این تفکر گناهی نابخشودنی است.