شنبه یکم اردیبهشت ماه

میرعمادیان: دغدغه های کشتی مازندران را مدنظر داشته باشید

اتفاقاتی که در هیات کشتی مازندران رخ داده، ممکن است در سایر حوزه ها نیز رقم بخورد اما این باید درسی برایمان باشد تا به یاد بیاوریم جامعه کشتی جامعه بزرگی است اگر بگوییم در تمام بخش ها می تواند خودش را اداره کند گزاف نگفته ایم.

حامد میرعمادیان مربی تیم ملی کشتی آزاد ضمن بیان مطالب فوق در خصوص تنش های به وجود آمده در هیات کشتی مازندران به خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی گفت: سالیان سال بود که اصرار داشتیم رئیس فدراسیون از جنس کشتی باشد. اکنون می بینیم مدیری از دل این ورزش در مسند کار قرار گرفته و امور را به نحو مطلوب پیش می برد، بنابراین سعی و تلاشمان را بر آن بگذاریم تا در سایر بخش ها نیز چنین عملکردی داشته باشیم و زوار کار را به دست خانواده کشتی بسپاریم و تردید نداشته باشیم که از پس وظایفی که به آنها محول می شود به خوبی بر می آیند.

وی افزود: احساس می کنم دغدغه های جامعه کشتی خیلی جدی گرفته نشده و به حرف های بزرگان کشتی گوش سپرده نمی شود، کاش قبل از انتصابات برخی افراد کمی تامل به خرج می دادند و با تعامل و هماهنگی لازم تصمیمات را اتخاذ می کردند. مازندران جایگاه والایی در کشتی دارد و از مقامات عالی استانی این انتظار می رفت تا با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط، اصولی و منطقی تر عمل کنند و از ایجاد حواشی جلوگیری به عمل آورند. علی ایحال امیدواریم اوضاع ختم بخیر شده و در این مسیر به کشتی مازندران لطمه ای وارد نشود چرا که ترکش آن به تیم های ملی و کشتی کشور اثابت خواهد کرد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: مسئولان مربوطه دغدغه ها را شنیده اند و از خواسته جامعه کشتی باخبرند و حالا دیگر نوبت آنهاست که پا پیش بگذارند. اگر اوضاع کنونی را از الان مدیریت کنیم از بسیاری اتفاقات ممانعت به عمل می آوریم. هیات کشتی مازندران باید مانند فدراسیون که گوش شکسته ها آن را اداره می کنند عمل کند. مگر علیرضا دبیر عملکرد خوبی در فدراسیون نداشته است؟ قهرمانان ما از مشکلات و معضلات این ورزش آگاه هستند از اینرو با تمام وجود تجربیاتشان را صرف تحول و آبادانی کشتی کشور می کنند و از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند. مردم نیز به قهرمانانشان اعتماد دارند و آنها را به عنوان امین خود می شناسند. کشتی مازندران هیچگاه از بابت اسپانسرینگ با مشکلی رو به رو نبوده اما اعتقادم آورده ها و بودجه ای که لحاظ می شود باید صرف کارهای عمرانی و زیربنایی شود.

میرعمادیان بیان کرد: مسئولان امر نمی توانند خودشان را در برابر جامعه کشتی قرار دهند. بر این باورم که باید با هم اندیشی و خرد جمعی به جمع بندی نهایی رسید و از تنش ها فاصله گرفت، غیر از این باشد حواشی و معضلات چهار سال در کنار رئیس هیات خواهد بود و او را با مشکلات متعددی مواجه خواهد ساخت.

وی در خصوص جلسه اخیر انستیتو فدراسیون کشتی جهت برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی گفت: باید برای مسابقات انتخابی قانونی را تدوین و به مرحله اجرا بگذاریم تا جلوی چند دستگی ها را بگیریم. در شرایط کنونی هرکدام از روسای فدراسیون ها و سرمربیان بر اساس سلایق خود چینش ها را انجام داده و مسابقات انتخابی را برگزار می کنند. اگر هماهنگی های مربوطه را با ظرافت بیشتری انجام دهیم، نظم را در مسابقات انتخابی دایر می کنیم و حرف و حدیث ایجاد نمی شود. کشتی گیر تمام تلاش خود را طی یک سال به کار می بندد اما به انتخابی نمی رسد و این رفته رفته انگیزه را در او از بین می برد و دلسردش می کند. درست است که ما یکی از قطب های کشتی جهان هستیم اما بپذیریم باید از برخی کشورها الگو برداری کنیم تا به مدارج بالاتر برسیم. ساز و کارهای علمی و مدرنیزه شدن برخی از مواردی هستند که باید در آن دقت نظر داشته باشیم. باید شایسته ترین ها را عازم مسابقات کنیم به طور مثال در آمریکا مسابقات انتخابی را برگزار می کنند و در پایان میان دو نفر برتر سه مسابقه برگزار می کنند و هر کشتی گیر که بتواند مقابل حریف خود چیره شود به مسابقات برون مرزی اعزام می شود.

این مربی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم ویروس کرونا از کشورمان خارج شود تا آسایش و آرامش به کشور بازگردد و کشتی مانند همیشه پرقدرت ظاهر شود.

گفت و گو از: احمد دباغ