جمعه دهم فروردین ماه

فدراسیون های ورزشی؛ به نام نادر به کام قادر...

نوشتیم آیا وزارت ورزش از اوضاع و احوال فدراسیون های ورزشی باخبر است آیا نظارت و ارزیابی که ظاهرا برای خودش دایره و حوزه ای دارد، جنبه کاربردی پیدا کرده است.

البرز ورزشی نخستین بنگاه خبری بود که پارسال از بروز اتفاقات و تخلفاتی در فدراسیون بولینگ و بیلیارد خبر داده بود فدراسیونی که تاب انتقاد یا اعتراض یک دختر ورزشکار را هم نداشت و دست به مقابله به مثل شدیدی نسبت به این ورزشکار زده بود و متعاقب آن تنی چند از مربیان و داوران این رشته نیز در تماس های مرتب با البرز ورزشی حکایاتی را مطرح کرده بودند که اعجاب برانگیز بود اینکه مگر می شود با وجود قانون، در قبال منتقدان و حتی سوال کنندگان چنین برخورد کرد؟ اما حالا رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد در میان سکوت خبری برخی رسانه ها کنار گذاشته شد و پای سازمان بازرسی و قوه قضاییه در قبال اتفاقات این تشکیلات باز شده، یکی از قهرمانان این رشته مدعی شده که سازمان بازرسی از ورزشکاران این رشته خواسته است تا جهت تایید یا تکذیب امضاهایی که در برخی اسناد با نام آنان وجود دارد اعلام نظر کند. مقصودلو دست به افشاگری جالبی زده است و آن اینکه متوجه شده است، پول اعزامهایی را که با هزینه شخصی رفته بودند را فدراسیون با سندسازی گرفته بود برگه هایی که تاکنون هرگز ندیده اما با جعل امضاء به نام قادر و به کام نادر شده است!

البته حکایات این فدراسیون طولانی و کشاف است و حتم داریم سازمان بازرسی و قوه قضائیه مو را از ماست برون خواهند کشید از سوی دیگر وقتی می شنویم برخی روسای فدراسیونها که نامشان در فهرست بازنشستگان وزارت ورزش آمده اما با تحرکات و التماس های زیاد و واسط تراشی سعی در ماندن دارند، متوجه می شویم که ریاست فدراسیونها چه ممر خوبی برای بعضی ها شده است که برای ماندن و بقای خود حتی قانون را دور می زنند، بدون تردید اگر سازمان بازرسی دقیق وارد مسایل دیگر فدراسیون هایی شود به خصوص روسای آنانی که در سخنوری و محفل گرم کنی هم بسیار ماهرند، به حتم زاویای دیگری از سوء استفاده های احتمالی فدراسیون بر ملا خواهد شد. بیاییم یکبار هم شده تصفیه و پالایش را در برخی از شوون ورزش آغاز کنیم.

حدیث مفصل از این مجمل

علی مقصود قهرمان چندین دوره پاکِت بیلیارد ایران به ایسنا می گوید: من پنج الی شش سال رنک یک ایران بودم. هنگامی که می‌خواستم به مسابقات بین‌المللی اعزام شوم مجبور بودم از هرشخصی که می شناسم پول قرض بگیرم و با قرض در مسابقات شرکت کنم. زمانی که شما با قرض و فشار به مسابقه می‌روید برای رسیدن به رتبه‌های برتر تمرکزهای لازم را نخواهید داشت. این فشار باعث می‌شد که همواره به رتبه نهایی فکر کنیم تا بتوانیم جایزه را کسب کرده و قرض هایمان را بدهیم.

او بیان می کند: رییس فدراسیون از ما خواست که نامه‌هایی را امضا کنیم که از فدراسیون طلبی نداریم. در عوض او به ما قول داد که طلب‌هایمان را بدهد و ما هم آن نامه‌ها را امضا کردیم. من و چند نفر نامه‌ها را امضا کردیم اما دوستانی بودند که زیر بار امضا نرفتند. این موضوع برای قبل از عید سال ۹۷ بود و الان حدود یک سال چند ماه است که ما هم‌چنان به طلب‌هایمان نرسیدیم. هر وقت هم که حق‌مان را مطالبه می‌کنیم ما را سرگردان می‌کنند.

مقصود در پایان افزود: ما به اداره آگاهی ناحیه یک مراجعه کردیم و دست خط و امضاءهای خود را به آنان دادیم. امیدوارم که متوجه شوند آن دست خط های ما نبوده است.

خب؛...و تو بخوان حدیث مفصل از این مجمل