سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

صدیقی: سهمیه آسیایی را به گرگان بدهند

امیر صدیقی کاپیتان تیم شهرداری گرگان گفت: می توانستند تیم های اول تا سوم را انتخاب کنند و اگر بحث نارضایتی تیم های دیگر مطرح است، حداقل تیم گرگان را به عنوان سهمیه آسیایی معرفی می کردند.

امیر صدیقی که دومین فصل پیاپی خود را با تیم شهرداری گرگان سپری می کرد و از محبوبیت زیادی در بین هواداران گرگان برخورداراست در مورد روزهای کرونایی خود به خبرگزاری البرز ورزشی، گفت: اوایل دوران قرنطینه حسابی تمرین می کردم ولی زمانی که لغو مسابقات را اعلام کردند انگیزه ام کم شد و فشار تمریناتم را کم کردم."

  • انگیزه زیادی برای پیشرفت دارم

صدیقی در پاسخ به این سوال که آیا دلش برای بسکتبال تنگ شده یا نه، گفت:" دلم خیلی خیلی برای بسکتبال تنگ شده. در این روزهای کرونایی برای ورزشکار حرفه ای خیلی سخت است که از تمرین و بازی دور باشد. واقعا دلتنگ شور و هیجانی که مسابقات دارد، دوستان بسکتبالی و هواداران هستم. من انگیزه زیادی دارم که بسکتبالم روز به روز بهتر شود و بازی های خوبی از خودم به نمایش بگذارم بنابراین این روزها برایم سخت می گذرد."

  • قهرمانی گرگان دور از دسترس نبود

کاپیتان تیم شهرداری گرگان درباره لیگ امسال گفت:"امسال لیگ بسیار خوبی داشتیم که می توانست یکی از بهترین لیگ های سال های اخیر شود. کیفیت بازیکنان خارجی نسبت به سالهای گذشته بالا رفته بود و همچنین افزایش تعداد تیم ها شرایط را رقابتی تر کرده بود." وی در ادامه درباره هواداران گرگان گفت:" گرگان هواداران بسیار پرشوری دارد که همیشه و تحت هر شرایطی از تیم شهرشان حمایت می کنند. من بیشتر از همه برای هواداران گرگانی ناراحت شدم چرا که خیلی دوست داشتند امسال قهرمان بشویم. قهرمانی گرگان دور از دسترس هم نبود چون شرایط بسیار خوبی داشتیم و تا پایان  دور برگشت با اختلاف زیاد در صدر جدول بودیم."

  • سهمیه آسیایی را به گرگان بدهند

امیر صدیقی درباره تصمیم فدراسیون برای لغو مسابقات گفت:" این تصمیم که با شیوع کرونا مسابقات را لغو کردند تصمیم خوبی بود اما می شد کمی صبر کنند و همانند لیگ فوتبال رقابت ها را دیرتر ادامه دهند. به نظرم بازیکنان با فرصتی بیست و پنج روزه می توانستند آمادگی بدنی خود را به دست آورند و در پلی آف ها بازی کنند. من به عنوان یک بازیکن دوست داشتم لیگ برگزار و تکلیف مشخص شود چراکه برای لیگ امسال خیلی زحمت کشیدیم و 7 ماه تمرینات سنگین داشتیم." وی ادامه داد:" می توانستند تیم های اول تا سوم را انتخاب کنند و اگر بحث نارضایتی تیم های دیگر مطرح است، حداقل تیم گرگان را به عنوان سهمیه آسیایی معرفی کنند. هواداران گرگان از سال گذشته خیلی دوست داشتند که آسیایی شوند و ما می خواستیم امسال به این موضوع دست پیدا کنیم."

  • کم کردن قراردادها انصاف نیست

وی در مورد پرداخت قرارداد بازیکنان توسط باشگاه ها گفت:" بازیکنان ایرانی مانند بازیکنان خارجی نیستند که اسپانسر داشته باشند و یا در رقابتهای یوروکاپ و یورولیگ باشند که بخواهند حق و حقوقشان را کم کنند. مبلغ قراردادهایی که بازیکنان میگیرند نسبت به سال های پیش خیلی بی ارزش شده است. به طور مثال قبلا با قرارداد یک فصل می توانستیم یک واحد آپارتمان بخریم اما الان اصلا نمی شود. به نظرم ناحقی است که باشگاه های بخواهند قراردادها را کم کنند. چون این تصمیم بازیکنان نبوده که لیگ لغو شود و بازیکنان روی مبلغ قراردادهای خود حساب کرده بودند."

گفت و گو از: کیانا شادرو