پنجشنبه نهم فروردین ماه

نائینی: مربیان ما کمیته ندارند اما نماینده در آسیا دارند

انتخاب سر مربیان تیم های ملی در فدراسیون والیبال همیشه بدون کارشناسی توسط خود رئیس فدراسیون در حقیقت انتصاب بوده است، از قرارداد با آلگنو برای تیم بزرگسالان تا انتخاب وکیلی برای تیم نوجوانان ۱۴۰۱ ( فدراسیون والیبال کمیته مربیان ندارد، اما نماینده در کمیته مربیان کنفدراسیون آسیا دارد !! ).


آقای داورزنی که حتی اگر  صد سال هم در والیبال حضور داشته باشد و والیبال را هم قهرمان جهان بکند باز نباید به تنهایی مربیان تیم های ملی را انتصاب کند و بعد از انتصاب هم شود راه بیاندازد که من با نظر کمیته فنی اقدام کرده ام و هيئت رئیسه ای که اکثر آنان غیر والیبالی هستند و والیبالی آن که بهنام محمودی باشد حتی به وی حکم هم نداده است. 


اکبر نائینی بازیکن سابق تیم ملی و مربی بین المللی با بیان جملات فوق افزود: نداشتن کمیته مربیان در والیبال باعث شد که فدراسیون سوتی بزرگی در مورد تیم نوجوانان بدهد بطوری که تیم نوجوانان برای دو سال آینده دو سرمربی دارد که تا به امروز در هیچ جای دنیا و در هیچ رشته ورزشی این اتفاق روی نداده است.

وی افزود: البته به نظر من مشکل والیبال ما حتی با داشتن یک سرمربی هم حل نخواهد شد بلکه بازیکنان تیم های نوجوانان و جوانان باید حتما توسط باشگاه ها و زیر نظر بهترین مربیانی که خودشان بازیکنان بزرگی بودند آموزش داده شوند تا بعدا  بهترین آنان به تیم ملی نوجوانان راه پیدا کنند درست مثل همه کشورهای دیگر و تا زمانی که فدراسیون داورزنی بازیکنان تیم ملی نوجوانان را به صورت گلخانه ای پرورش داده و با استفاده از چند بازیکن صغره سن حتی قهرمان جهان هم بکند ، هیچ کمکی به تیم ملی بزرگسالان نخواهند کرد.  

درست مثل سال ۲۰۰۷ که تیم ملی نوجوانان قهرمان جهان شد و دقیقا از همان سال داورزنی از سوارکاری به والیبال آمد تا آن را معماری کند ، اما امروز  بعد از گذشت سیزده سال چرا تیمی که در نوجوانان قهرمان جهان شدند ، در بزرگسالان حتی به جمع چهار تیم هم راه پیدا نکرده اند ؟ 

چرا بیشتر آنان حتی نتوانستند به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کنند ، آیا آقای داورزنی نتوانست خوب این تیم را مدیریت کند تا در بزرگسالان هم قهرمان دنیا بشوند متاسفانه ما بازیکنان صغر سنی را از یاد نبرده ایم.