جمعه دهم فروردین ماه

زارع: آرزویم سه طلای المپیک است

با اوضاعی که کرونا در کشور به وجود آورده کلید یکی از باشگاه های آمل را در اختیارمان گذاشته اند و با رعایت موارد بهداشتی به تمرین می پردازیم. یک سری تمرینات را طبق دستورات کادر فنی و برخی هم به صورت انفرادی و در خانه انجام می دهیم.

امیرحسین زارع پدیده 19 ساله کشتی جهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی ضمن بیان مطالب فوق گفت: با توجه به اینکه در شهر خودم حریف تمرینی مناسب ندارم، بالاجبار راهی شهرهای اطراف مانند بابل، نور، فریدون کنار و ساری می شوم تا از شرایط کشتی به دور نباشم.

حمید باباجانی و عمویم فرزاد زارع بنده را تمرین می دهند و به نحوه کارم نظارت دارند. آنها باشگاه کوچکی دارند که به اتفاق کشتی گیران پایه را در رده سنی نونهالان و خردسالان و نوجوانان و جوانان پرورش می دهند. در این باشگاه بیش از صد کشتی گیر حضور دارند که یکی از آنها خود من هستم.

کشتی گیر ملی پوش و سنگین وزن کشورمان در خصوص به تعویق افتادن مسابقات المپیک عنوان کرد: اتفاقی است که افتاده؛ ما باید خودمان را با شرایط وقف دهیم و تمریناتمان را به شکلی دنبال کنیم که از آمادگی نسبی به دور نباشیم. یکسال بیشتر تمرین می کنیم و تجربه بیشتری به دست میاریم تا المپیک پخته تر و با خاطری جمع و پاهای قرص و محکم به روی تشک برویم.

زارع تصریح کرد: برای رسیدن به المپیک هر برنامه ای که پیش روی من قرار بگیرد پشت سر خواهم گذاشت. در بین مدعیان از همه کوچک تر هستم و برایشان احترام قائلم اما روی تشک کشتی یک سر برد و یک سر باخت است. کشتی گیر باید کشتی بگیرد، امیدوارم هرکس که بهتر است راهی المپیک شود. مهم نیست چه شخصی انتخاب می شود، هدف بالا بردن پرچم کشور و پیشرفت کشتی ایران است. تابع تصمیم کادر فنی هستیم و به هرچه آنان صلاح بدانند و تصمیم بگیرند احترام می گذاریم.

مدعی رسیدن به دوبنده تیم ملی درباره شکست قهرمان المپیک در مسابقات لیگ خاطر نشان کرد: خودم را برای تقابل با پتریاشویلی آماده کرده بودم و علاقه زیادی داشتم تا با او کشتی بگیرم مربیان نیز در این راه همراهی ام کردند تا بهترین نمایشم را داشته باشم. طی آن مسابقه اشتباهات زیادی داشتم و سعی دارم روی اشتباهاتم کار کنم تا در آینده بتوانم کشتی های بهتری را ارائه دهم و به سقف آرزوهایم دست پیدا کنم. آرزو دارم طول دوران ورزشی خود سه طلای المپیک را به دست بیاورم. در پایان از مردم خواهش می کنم با رعایت موارد بهداشتی به نابودی ویروس کرونا کمک کنند تا به روال عادی زندگی بازگردیم.

گفت و گو از: احمد دباغ