جمعه دهم فروردین ماه

علی نژاد: انتخابات فوتبال مهرماه برگزار می شود

مهدی علی نژاد امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره تصمیم وزارت ورزش مبنی بر ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی برای دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: چون هم می‌خواستیم دو باشگاه دولتی را ساماندهی کنیم و هم جلوی یکسری حواشی را بگیریم این تصمیم را گرفتیم. چون مالکیت این دو باشگاه با وزارت ورزش است این تصمیم را گرفتیم.

طبیعی است که برای باشگاه‌هایی که مالکیتش با ما نیست نمی‌توانیم تصمیم بگیریم. این تصمیم تا اطلاع ثانوی و موقت است برای اینکه وضعیت اقتصادی دو باشگاه ساماندهی شود.

وی افزود: اگر هم بعداً اجازه‌ای داده شود با نظارت وزارت ورزش به عنوان مالک دو باشگاه خواهد بود. در عین حال فرصتی است به بازیکنان خیلی خوبی که در ایران داریم تا از آنها استفاده کنیم. باید از ظرفیت داخلی در این دو باشگاه بیشتر استفاده کنیم. البته الان فصل نقل و انتقالات نیست و چند ماه دیگر خواهد بود. این اتفاق آن موقع عملیاتی می‌شود. بعضی‌ها گفته‌اند می‌خواهید دو باشگاه را واگذار کنید و نباید این تصمیم گرفته شد. واگذاری کامل تا شهریور انجام نمی‌شود و نقل و انتقالات فصل بعد در انتهای تابستان خواهد بود.

معاون وزیر ورزش تاکید کرد: الان می‌شود مربی خارجی گرفت و این ممنوعیت وجود نخواهد داشت.

علی نژاد درباره اینکه جذب بازیکنان با نظر مدیرعامل دو باشگاه که از سوی وزارت ورزش انتخاب شده‌اند، صورت گرفته و حتی بحث دلالی بعضی مدیران پیش آمده است، گفت: حق انتخاب بازیکن معمولاً با نفرات دیگری است نه مدیرعامل. مربی پیشنهاد می‌دهد، کمیته فنی نظر می‌دهد و تصمیم نهایی را مدیرعامل می‌گیرد ولی کسانی که تعدادشان بیشتر است در انتخاب بازیکن نقش دارند. این تصمیم هم موقتی است. اگر هم دو باشگاه در آینده اجازه استفاده از بازیکن خارجی داشته باشند، وزارت ورزش نظارت بیشتری خواهد داشت. هدف ما این است که از دامن زدن به حاشیه‌ها در ورزش جلوگیری کنیم. بازهم می گویم این تصمیم دائمی نیست. دنبال پاک کردن صورت مسئله نیستیم. برای بعضی از شرایط باید تصمیم موقت گرفت تا ساماندهی صورت بگیرد.

معاون وزیر ورزش درباره شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال و اینکه در صورت محکومیت، ایران باید ۶ میلیون یورو بپردازد تصریح کرد: فدراسیون فوتبال وقتی قراردادی را بسته است، باید پیگیری حقوقی داشته باشد. همکاران ما در فدراسیون وکلایی را استخدام کرده‌اند و دفاعیاتی داشته‌اند. جزئیات را باید از فدراسیون بپرسید.

علی نژاد درباره وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: هر سه شنبه جلسه داریم. سعی می‌کنیم زیرساخت‌ها و زمینه‌ها را انجام بدهیم. بحث شفاف سازی بدهی‌ها، افزایش سرمایه و فرایندهای تخصصی بوده است مثل برنامه سه ساله که با نظر کارشناسان مربوطه کار انجام می‌شود.

معاون وزیر ورزش درباره مشکلات هیات مدیره پرسپولیس و استقلال و سه نفره بودن این هیات‌ها که نتیجه تصمیمات وزارتخانه است، گفت: اولاً استقلال چهار عضو دارد نه سه عضو. منزوی قرارداد کارگزار را امضا کرد و این تعبیرها که می‌گویید خوب نیست. منزوی استعفا کرده ولی تا وقتی قبول نشود کارش را انجام می‌دهد. درباره دو عضو هیات مدیره پرسپولیس و منزوی هم در روزهای آینده خبرهای جدیدی خواهیم داشت.

علی نژاد در پایان با بیان اینکه طبق برنامه انتخابات فدراسیون فوتبال باید اواسط مهرماه برگزار شود، در پاسخ به این سئوال که آیا وزارت خانه از مهدی تاج توضیحی برای قرارداد ویلموتس می‌خواهد؟ گفت: مثل اینکه شما رای را صادر کردید! هر موقع رای صادر شد در این رابطه صحبت می‌کنیم.