جمعه دهم فروردین ماه

میثاق نامه قهرمانان ملی ورزش در شب هفتم امام علی (ع)

یادواره پهلوان سردار شهید ورزشکار حاج سیدمجتبی هاشمی فرمانده جنگهای نامنظم و از فاتحین سرفراز خرمشهر شب 27 ماه مبارک برگزار می شود.

دکتر سعید حق وردی رئیس سازمان قهرمانان ملی ورزش با اعلام این مطلب به البرز ورزشی افزود: در آستانه سوم خردادماه قهرمانان ورزش کشور به عنوان سفیران اکرام معرفی شده اند تا بر اساس ماموریتی که دارند میثاق نامه ای را امضاء کنند تا بر مبنای آن یک سال آینده در هر نقطه ای از کشور که یادواره دایر می شود در خدمت اکرام نیازمندان بوده و ضمن ایتام نیازمندان در آیین های مورد نظر حضور پیدا کند.

دکتر حق وردی افزود: در سالی که ویروس کرونا همه جا را در بر گرفته است، به منظور اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی مهربانانه وظیفه داریم که بر اساس تقویم سیزده سال اخیر اینگونه همایش ها را برپا داریم و امسال نیز در شب هفتم شهادت آقا امیرالمومنین در راستای احیای شاخصه های ورزشکاری و پیروی از سیره علوی و شناساندن جایگاه واقعی پهلوانان برنامه هایی را اجرا خواهیم کرد تا چراغ اکرام و ایتام را روشن کند، این برنامه از سوی مهندس اسدشیر مربی و مدرس فوتسال و معاون اجرایی سازمان پیگیری می شود. ایشان به مدت یکسال مدرسه فوتبال رایگان را اداره خواهند کرد که از قضا از دل همین بچه های محروم بازیکنانی چون محمدعلی پورمهدی پرورش یافته اند.

 class=

حق وردی افزود: در همایش شب هفتم امام علی (ع) از 110 مرشد و عوامل زورخانه مثل مشت مال چی تقدیر خواهد شد. متاسفانه به دلیل تعطیلی ورزش زورخانه های ما به زیرخط فقر رسیده اند و جا داشت وزارت ورزش به جای باشگاه های پرورش اندام نسبت به زورخانه رویکرد مثبت تری داشت.

حق وردی اضافه کرد: سوای ایتام کودکان محروم به اتفاق تنی چند از مفاخر ورزش در کوره پس خانه ها به روستای ده افغان در حومه نسیم شهر بهارستان خواهیم رفت تا نسبت به خانواده محترم و همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم و مظلوم فاطمیون عرض ارادت کنیم و بگوئیم که جانفشانی های عزیزانشان فراموش نشده است، پهلوانان راستین بعد از شهدای گرانقدر همواره الگو و تکیه گاه محرومین بوده اند.

حق وردی افزود: در این همایش همچنین به منظور الگوسازی 100 قهرمان ملی را در بین 100 کودک که ملبس به لباس ورزشی خواهند بود قرار می دهیم تا لبخند امید و شادی بر لبان کودکان محروم بیاید و در پایان نیز هفت نفر از بزرگان تاریخ ورزش کشور مورد تکریم قرار خواهند گرفت، همه این اقدامات از سوی قهرمانان ورزش کشور و سازمان ملی ورزش و جوانان صورت می گیرد و به هیچ نهاد یا ارگانی وابسته نیست.

حق وردی توضیح داد که شهید ورزشکار سید مجتبی هاشمی همشیره زاده پهلوان فقید قرن بیستم سید رضی زاده بنیانگذار باشگاه 99 ساله پولاد است که مفاخری چون پهلوانان زندی و تختی را تحویل جامعه ایران داده اند.