جمعه دهم فروردین ماه
گزیده شدن از یک روزنه برای ... بار؛

امان  از آبی های حرف گوش نکن

استقلال باخت، بد هم باخت اما آبی ها بجای آنکه دوباره بدنبال مقصر باشند بهتر است این نکته مهم را ملکه ذهن خود  کنند  که مسبب این ناکامی خودشان بودند .

چندین سال  است که استقلال خواب راحت ندارد و بذرمجادله می پاشد زیرا تفکر حرفه ای در خانواده غالب نیست و در این رهگذر این هوادار دلباخته و بیگناه است که دائما خون دل می خورد و زانوی غم در بغل می گیرد.

هرگاه گردن  این  تیم ریشه دار و دوست  داشتنی  ازمو نازکتر می شود و استقلال روی لبه تیغ می رود هرکس  از راه می رسد غائله براه می انداز و دیگری را نشانه می گیرد.

در خانواده استقلال کم نیستند مردان نخبه که در قامت یک کارشناس کاربلد دیده می شوند  اما در عجبیم که چرا بزرگمردان را زیر یک سقف  گردهم نمی آورند  تا نسخه شفا بخش تجویز کنند و  ر اهکار بدهند .

باخت و برد همیشه در اجزای ساختار فوتبال بوده وخواهد بود، اما اینکه استقلالی ها پس از هر ناکامی دیگران را مسبب شکست بدهند و منازعه براه بیندازند هیچ گاه کاستی ها مرتفع نخواهد شد و آب خوش  از گلویشان پایین نخواهد رفت .

شک نداریم که استقلال پس از کوچ چند مهره کلیدی و جذب  نفرات تازه ،از ثبات لازم  بدور  بود  و طبعا  هارمونی بایسته را نداشت که این خود نیاز به موشکافی و ریشه یابی دارد اما در شگفتیم که چرا آبی ها بجای آنکه منطق گرایی پیشه کنند در اینگونه مواقع فضا را پرتنش  تر می کنند و...

چه خوب می شود اگر آبی ها بجای انکه دانه تحقیر  بکارند با  هم همنوا شوند و برای تغییر ذائقه فکری بکر  کنند و رفتارهای تندخویانه را دور  بریزند.

این پروسه از راس مدیریت و از دفتر مدیرعامل گرفته تا عوامل لجستیکی باید به عنوان یک اصل حاکم شود تا همای سعادت بر دوش  استقلال بنشیند.

استقلال به الهلال باخت، اما دنیا به اخر نرسید، اگر استقلال این گره کور را ناگشودنی نکند و آنرا با  دست بازکند شک نداریم که در ادامه می تواند در پرتو خردجمعی و شکیبایی نقاط تاریک را به کف برساند و در عرصه لیگ  برتر و جام حذفی جبران مافات کند.

بی پیرایه باید قبول کرد که نفرات تازه بخدمت گرفته شده خمیرمایه کار را دارند و اگر با  مهره های باسابقه به خوبی میکس شوند این ساختمان ذهنی می تواند برگ برنده آبی ها باشد.

باز هم  تاکید می کنیم و اصرار می  ورزیم که وحدت فکری و  تمسک به بزرگمردان کلان نگر می تواند این فرآیند را  به سمت و سوی  موفقیت سوق دهد. مدیر عامل استقلال هر که باشد باید برای

رهایی خانواده آبی از برزخ و خلاص شدن از رفتار چالش برانگیز به اتاق  فکر بیندیشد.

واقعا جای شگفتی است وقتی استقلال مردان  سردوگرم چشیده هایی چون جهانگیر کوثری، جواد قراب، حسین فرزامی، اکبر کارگرجم، علیرضا حاج قاسم، هادی نراقی، رضا عادلخانی، حسن روشن، مجید نامجو مطلق، مجید رضایی، محمد مومنی، منصور  رشیدی، عبدالعلی چنگیز، سعید  مراغه چیان، رضا نعلچگر، پیروز قربانی، رضا حسن زاده، شاهین بیانی، مهدی  پاشازاده، جواد زرینچه، علیرضا منصوریان، اصغر حاجیلو، جعفرمختاریفر، بیژن طاهری و... دارد، چرا آبی ها مصر هستند سرنا را از سرگشادش بزنند؟!

نویسنده:  رضا میرزاییان