پنجشنبه نهم فروردین ماه
بسکتبال بانوان در یک راه جدید؛

عیسائیان: ما هم خیلی خوب هستیم

تیم ملی بسکتبال بانوان بعد از سال ها در مسابقات سطح دو کاپ آسیا شرکت کرده است. این رقابت ها در واقع به منزله ورود به جمع سطح دسته اولی های آسیاست که با حضور تیم های پرقدرتی چون چین، ژاپن، کره جنوبی و ... برگزار می شود.

تینا عیسائیان بازیکن پرتوان و تکنیکی تیم ملی در این باره به البرز ورزشی می گوید: خوب تمرین کرده ایم و بچه ها همه آماده هستند. ما برای قهرمانی در این مرحله شانس زیادی داریم. مسابقات در دو مرحله برگزار می شود ابتدا لبنان  و سوریه را پیش رو داریم و سپس با اندونزی، قزاقستان و اردن پیکار خواهیم کرد. به نظر من لبنان تیم بسیار خوبی دارد چرا که از بازیکنان آمریکایی سود می برد اما ما هم خوب هستیم و بازیکنان باتجربه و جوانی را در اختیار داریم.

عیسائیان اضافه می کند: دقیقا به یاد ندارم که چند سال از این سطح مسابقات دور مانده ایم ولی حالا که فرصتی پیش آمده باید نهایت تلاش خود را به کار ببریم. عیسائیان در پاسخ به این پرسش که بازیکنان کنونی را چگونه ارزیابی می کند، می گوید: نسل جدیدی چون آیدا گل محمدی از کردستان آمده است. با 20 سال سن و 196 سانتی متر قد. او نسبت به من که با 180 سانتی متر بلندقدترین بودند، بالاتر قرار دارد. ضمن اینکه باتجربه ای چون عسل پورحیدری، معصومه اسماعیل زاده، عبدالوند و ... را کنار هم داریم و بسیار امیدوار هستیم که بتوانیم صعود کنیم. از جمع این تیم ها فقط یک تیم به سطح اول بسکتبال بانوان آسیا راه پیدا خواهد کرد.

تیم ایران روز 16 آبان با لبنان و 17 آبان با سوریه بازی خواهد کرد.

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب