پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نگاه کارشناس

شکست بنیادکار، نویدی برای فوتبال بانوان

تیم فوتبال سیرجان در نخستین مسابقه خود در چارچوب جام باشگاه های آسیا با دو گل بنیادکار ازبکستان را شکست داد. نتیجه ای که در محافل فوتبال بانوان ما با تحسین فراوان همراه شد.

فروزان سلیمانی مربی سرشناس فوتبال خوزستان در تحلیل و تایید این نتیجه به البرز ورزشی می گوید: این یک اتفاق بسیار خوبی است که برای اولین بار بانوان ما در سطح آسیا رقم زدند. نقطه قوت بچه های سیرجان آمادگی جسمانی و توان بالای بدنی آنها بود که تا آخر مسابقه جنگیدند. هافبک چپ این تیم به نام زهرا علیزاده عالی بود. او یک پاس گل داد که رقیه جلال نسب آن را به ثمر رساند و خود نیز یک چیپ و با یک ضربه چیپ دیدنی دروازه بنیادکار را فرو ریخت. البته این تیم بازیکنان خوب دیگری چون عارفه سیدکاظمی، دروازه بان در اختیار دارد. اما تعجب من این است که چطور خانم ایراندوست سرمربی تیم ملی ، زهرا علیزاده را دعوت نکرده است. پیشنهاد می کنم که ایشان به دقت عملکرد بازیکنان سیرجان را زیرنظر بگیرد. این را هم اضافه کنم که خانم جهان نجاتی سرمربی سیرجان یک مربی کاربلد است که شرایطی را به وجود آورده تا بازیکنانش روان بازی کنند و جنگنده باشند. باور کنید ما هم مثل بازیکنان سیرجان هیجان زده هستیم و فکر نمی کردیم که تیم ما بتواند با چنین نتیجه ای حریف ازبکستانی را شکست بدهد. هرچند مراحل بعدی مسابقات با حضور تیم های شرق آسیا کار دشوارتر خواهد شد، اما با بازیکنان تکنیکی که ما داریم و می توانیم به آینده خوشبین باشیم.

وی درباره حریف روز چهارشنه دختران سیرجان هم گفت: بازی این تیم را ندیده اما هندی ها هم بسیار دونده هستند ولی به لحاظ تاکتیکی و تکنیکی به پای بچه های ایران نمی رسند.

گفت و گو: زهرا سلیمانی