پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
سه امتیازی که ارزش طلا دارد؛

 لبنان و تحقق یک رویا، ایران در اندیشه رسیدن به جام جهانی !

لبنان با میزبانی در شهر صیدا به تحقق رویاهای خود می اندیشد.ایران هم‌ با پیروزی در این میدان حضور در جام جهانی را تثبیت می کند.

دیداری که در گروه ساده تر از پیکارهای دیگر به شمار می رفت با رد و بدل شدن دو مصاحبه و توئیت بین‌مربی و بازیکن ما به مناقشه جدی بدل شد!

در تحلیل قبلی به نبود یک‌مدیر قابل در تیم‌ملی اشاره داشتم . عجیب آنکه در برنامه دیشب لیگ برتر و تماس تلفنی با چراغپور و خداداد عزیزی اصلا به این نقیصه اشاره ای نشد.البته میثاقی به شیوه ای مباحث را پیش برد و‌مدیریت کرد تا  هیچ اشاره ای به موضوع مهم مدیر یا سرپرست تیم ملی و ضعف خورشیدی در این زمینه  نشود.

این رفیق بازیها و عوض کردن صورت مسائل مهم همواره به اساس فوتبال باشگاهی و ملی خدشه وارد کرده و رسالت خبری را زیر سوال می برد!

به هر روی موضوع ساده ای که درون خانواده فوتبال اتفاق افناد و باید به روش مقتضی مدیریت‌می شد‌به یک باره به چالش جدی تبدیل شد.

عجیب آنکه تماس های غیر ضروری اسکوچیچ و باقری با طارمی و عدم جوابگویی او  هم‌ بر دامنه سوتفاهم ها افزود و نشان داد برای اداره امور تا چه اندازه غیر حرفه ای عمل می کنیم.

این از اختیار تام و تمام سرمربی است تا بازیکنی را کنار بگذارد و به اردو دعوت نکند.

راه دیگری هم‌وجود داشت که طارمی در لیست قرار می گرفت و در درون اردو این مساله مدیریت می شد.چنانچه اثبات‌می شد که طارمی قصد خدشه به جایگاه مربی را دارد، الزاما باید نیمکت  نشین‌می شد نا هم او و دیگر نفرات حساب کار دست شان‌ بیایدو..

از این موضوع که بگذریم باید به تلاش همه جانبه میزبان برای استفاده از این‌بازی اشاره داشته باشیم.آنها با تعطیل کردن شهر و شارژ مالی بازیکنانشان آماده  این‌مسابقه شده اند.

ایوان ماشک مربی اهل چک  از هفته پیش بازیکنان را در اردوی شبانه روزی در اخنیار داشته و تمرینات منظمی را انجام‌داده است.

پیروزی برابر سوریه که در اردن رقم‌خورد باعث ارتقا انگیزه و روحیه همبستگی در تیم لبنان و حمایت هواداران  شد.

البته اعلام حکم فیفا در خصوص عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه صیدا  باعث‌نارضایتی لبنانی ها شد .رایزنی های چند روز گذشته مسئولان سیاسی و ورزشی لبنان هم ره به جایی نبرد و...

در ترکیب تبم لبنان غیبت  حسن معتوق  و فضل عنتر  قطعی است.

مصطفی مطر دروازه بان شماره یک آنها که گفته می شد مصدوم شده است به این بازی رسید.

جلال‌قدوح که دو گل به سوریه زد به همراه حسن علی و نادر مطر و جورج ملکی و عباس عاصی بازیکنان کلیدی لبنان به شمار مئ آیند.

آنها تیمی دونده و سختکوش هستندکه در ضد حملات به سوریه گل زدند.

تیم‌ما در غیاب طارمی معلوم نیست اسکوچیچ در کنار آزمون چه بازیکنی را قرار خواهد داد.

تمرینات‌روزهای گذشته در زمین چمن مصنوعی در بیروت تا حدی موجب نگرانی  مربیان‌شد.

گفته شده ، تمرین فردا‌ در زمین چمن شهر صیدا انجام خواهد شد.

شرایط کلی دو تیم مناسب است و انگیزه بهتر بازیکنان‌ما برای تثبیت صدر نشینی و بر داشتن یک گام‌ دیگر تا جام‌جهانی از ویژگی های این دیدار است.

البته نباید این دیدار  را ساده پنداشت و از دوندگی و کار تیمی غافل شد.

باید منتظر ماندو نمایش ملی  پوشان و درایت کادر فنی را در این فضا و شرایط جدید ملاحظه کرد.

نویسنده: احمد میرزاییان