چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
مردم باید بدانند در تیم ملی چه می گذرد؟

روشن: طارمی به منافع ملی بیندیشد

حسن روشن توپچی بلندآوازه دهه های گذشته و از ستارگان پیشین فوتبال ایران معتقد است که آنچه در تیم ملی گذشت، باید در اختیار مردم قرار بگیرد تا بدانند که چگونه تصمیم گرفته شد طارمی را کنار بگذارند.

تیم ملی یک فرد نیست، یک کشور است و کادرفنی تیم نباید به تنهایی در این باره تصمیم می گرفت. فدراسیون فوتبال باید کمیته فنی و انضباطی در این زمینه داشته باشد تا منطقی و در سایه همفکری اقدامات لازمه را در چنین مواقعی انجام بدهد. اگر کمیته ای که یاد کرده ام، وجود داشت پیش از اینکه کار گره بخورد، بساط آشتی بین بازیکن و مربی تیم ملی را فراهم می کرد. اگر فرصتی باشد، باید بعد از بازی های تیم ملی قضیه به خوبی تبیین و توجیه شود. پیشکسوت و کارشناس فوتبال درباره برخورد مهدی طارمی در قضیه پیش آمده می گوید: هر ورزشکاری گنجایش خاص خودش را دارد گاهی ستاره های فوتبال ما به مسیری می رود که از یاد می برند تیم ملی ارجح تر از یک فرد یا یک مربی است. طارمی در این شرایط باید منافع تیم ملی را در نظر بگیرد. شاید در زمان بازیگری خود من نیز چنین مسایلی پیش آمده باشد، اما مدیرانی وجود داشتند که خیلی زود حواشی را جمع می کردند. روشن درباره اینکه نبود طارمی در تیم ملی خلاء ایجاد می کند، می افزاید: البته که طارمی بازیکن بسیار خوبی است اما مردم دوهاف تایم نیست؛ ما الان بازیکنانی داریم که می توانند ترکیب ایده آلی را در تیم ملی به وجود آورند. مثل کریم انصاری فرد بازیکنان خوبی هستند و توانایی های بالایی دارند. اما در این برهه مهم این است که در دو بازی پیش روی امتیازات لازمه را کسب کنیم و کار تیم ملی را به اما و اگرها نکشانیم.

پیشکسوت نامدار فوتبال استقلال درباره غیبتش در جلسه دیروز پیشکسوتان استقلال نیز می گوید: اینکه شب جلسه از فردی تلفنی دعوت کنند، کار قشنگی نیست. دعوت ها باید براساس نامه و به طور مکتوب و با اعلام دستور جلسه باشد. وقتی که چنین اصولی را در باشگاه های استقلال رعایت نمی کنند، همان بهتر که قید دورهمی را بزنیم. آقای آجورلو اگر می خواهد استقلال را از یک تیم به یک باشگاه واقعی ارتقا بدهد، باید از حمایت هواداران میلیونی برخوردار باشد از پیشکسوتان به درستی بهره ببرند.