پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لبنان را نباید دستکم بگیریم؛

درخشان: طارمی می تواند علیه سرمربی «پورتو» مصاحبه کند؟

البرز ورزشی؛ فردا (پنجشنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان باید با تیم ملی لبنان یکی از رقبای همگروه آسیایی خود در چهارچوب مسابقه های دور مقدماتی جام جهانی 2022 قطر بازی کند. در این باره با حمید درخشان پیشکسوت سرشناس فوتبال و نیز کاپیتن و هافبک تکنیکی صاحبنام اسبق تیم ملی و پرسپولیس تهران گفت و گو کرده ایم تا از نظرات ایشان آگاه شویم.

*بازی فردای ایران و لبنان را چطور پیش بینی می کنید؟

نه تنها تیم ایران بلکه سایر تیم های حال حاضر در مسابقه های مقدماتی جام جهانی همچنان در تلاش هستند تا بتوانند جواز حضور از این مرحله از بازی های مقدماتی به دور نهایی جام جهانی بعدی را کسب کنند اما ایران هم از جمله تیم های بسیار خوب و پرمهره گروه خودش محسوب می شود. اگر ما علاوه بر تیم ملی لبنان سوریه را هم شکست دهیم. آنگاه از شانس بیشتری برای سرگروه شدن برای راهیابی به مرحله بعدی این رقابت ها برخوردار خواهیم بود. ایران حالا به تیم بدون باخت گروه خودش محسوب می شود اما هشیار باشیم که به امثال لبنان و ... اصلا نباید ببازد و بنابراین شرط عقل نیست که چندان پرقدرت عربی خودش را دست کم بگیرد.

* نظر شما درباره اختلاف نظر بین دراگان اسکوچیچ با مهدی طارمی به وجود امده در تیم ملی چیست؟

طارمی هرچند بازیکن خیلی خوب و موثری برای تیم ملی فوتبال است، اما وی به عنوان بازیکن تیم ملی اصلا هیچ نمی تواند در امور کادرفنی تیم ملی فوتبال کشور دخالت کند یا اینکه علیه سرمربی تیم ملی کشور علنا مصاحبه و صحبت کند. امثال طارمی همیشه باید تابع تصمیمات اتخاذ شده از سوی شخص دراگان اسکوچیچ باشند. البته اسکوچیچ و طارمی در آینده بدون شک باید با همدیگر آشتی کنند تا اختلاف نظر به وجود آمده بین این دو استاد و شاگرد کرواتی و ایرانی به پایان برسد.