پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

نگاه کارشناسان به بازی با لبنان

کارشناسان فوتبال درباره دیدار فردای تیم ملی فوتبال با لبنان اظهار نظر کرده اند و نکته جالب اینکه در تمام این نگاه ها بحث مهدی طارمی هم داغ بوده است.

فنونی زاده: جای طارمی خالی است

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت فوتبال پرسپولیس درباره دیدار با لبنان می گوید: فوتبال ما لبنان تفاوت آشکاری دارد به همین دلیل پیروزی دور از دسترس نیست. اما موفقیت زمانی حاصل می شود که تیم دارای سیستم و تاکتیک باشد. اگر مانند دیدار با سوریه باشیم، به مشکل می خوریم. فوتبال علم است و باید به آن توجه داشت. روی کاغذ ما لبنان را شکست می دهیم اما باید دید که در داخل میدان تیم ها چگونه سازماندهی می شوند. از نگاه من طارمی بدون منطق و براساس احساسات از تیم ملی دور مانده است و این به زیان ما خواهد بود.

 

جباری: تیم ملی یک تیم باشگاهی است

علی جباری پیشکسوت فوتبال ایران درخصوص دیدار با لبنان می گوید: درباره تیم ملی بحث منافع ملی مطرح است. یک تیم باشگاهی نیست که بخواهیم شخصی با آن برخورد کنیم. اینکه طارمی فقط به خاطر دفاع از بازیکنان ایرانی حرفی را به زبان آورده، نباید او را از تیم ملی کنار گذاشت. او یک برند است و به تنهایی می تواند در نتایج تیم تاثیرگذار باشد. امیدوارم که نبود وی تاثیر منفی روی تیم نگذارد. لبنان تیم دست و پاگیری نیست اما فراموش نکنیم که ما در تهران برابر تیم مانند سوریه به مشکل خورده بودیم. برخورد اسکوچیچ با طارمی نشان داد که او تصمیم گیرنده خوبی نیست.

 

پیوس: لبنان سخت نیست، اما...

لبنان نمی تواند برای فوتبال ما آزاردهنده باشد به شرط اینکه تیم خوب ارنج شود. بهترین بازیکنان دنیا را داشته باشیم ولی در چیدمان درست عمل نکنیم، سازمان تیمی به هم می خورد. بازی با سوریه و کره جنوبی مشخص شد که تیم ما تحت فشار از حالت طبیعی خارج می شود. پیوس درخصوص غیبت مهدی طارمی نیز گفت: اعتقاد دارم که باید حرمت مربیان را نگه داشت اما مربیان هم باید احترام به ورزشکاران را نگه داشته باشند. طارمی حرفی نزد که به شخصیت کسی بازی شده باشد. حال آنکه سخنان اسکوچیچ تخریب کننده بود. مگر فوتبال چند طارمی دارد که بخواهیم به راحتی وی را از دست بدهیم.

 

کارگرجم: آرزوی من صعود به جام جهانی است

نباید هنگام دیدار با لبنان دچار استرس شویم. قدرت فوتبال ما فراتر از امسال لبنان است. مگر اینکه ما خود دچار خودزنی شویم. کنار گذاشتن مهدی طارمی به نوعی خودزنی است. البته شناخت از لبنان بسیار کم است اما شنیده ایم که این تیم تاکنون در کشور خودش نباخته است. آرزوی من صعود تیم ملی به جام جهانی است و این کار مهم با خرد جمعی امکانپذیر می شود.

 

مناجاتی: لبنان را بزرگ نکنیم

بی جهت فوتبال لبنان را بزرگ نکنیم. این کشور هیچ نشانی از قدرت و قاره آسیا ندارد حالا چرا عده ای این قضیه را در بوق و کرنا کرده اند، شاید به نوعی فرا به جلو باشد. مهدی مناجاتی افزود: باید با تمام قوا به میدان لبنان رفت. واقعا نمی دانم که اختلاف اسکوچیچ با طارمی چقدر پیچیده بود که کسی آن را حل نکرد. تیم ملی نیازمند مدیریت خوب است و تصمیم گیری های آن نباید به صورت پشت پرده باشد.

گزارش: اکبر عزیزی