چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

خرید‌های یحیی کار دستش می‌دهد؟

پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات تابستانی احمد نوراللهی را به دلیل اختلاف نظر با سرمربی تیم و محمد حسین کنعانی را به خاطر انتقال به فوتبال قطر از دست داد و در مقابل پنج بازیکن به لیست تیمش اضافه کرد که البته یکی از آن ها فسخ قرارداد کرده است.

 علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی، رضا اسدی، حامد پاکدل و رضا دهقانی نفراتی بودند که با نظر گل‌محمدی جذب شدند اما دهقانی بدون اینکه حتی یک بازی برای سرخپوشان انجام دهد در آخرین روز نقل و انتقالات قراردادش را فسخ کرد و راهی تراکتور شد.

تا اینجای فصل از این خرید‌ها فقط رضا اسدی فرصت حضور در میدان را پیدا کرده و بقیه نفرات به نیمکت سرخپوشان میخکوب شده‌اند. این در حالی است که پرسپولیس در بازی‌های این فصل آن قدر بد بوده که یحیی حتی بخواهد همه بازیکنان اصلی تیمش را تعویض کند اما اینکه چرا گل محمدی هنوز به دیگر خرید‌هایش توجه نکرده در نوع خودش قابل تامل است.

گرچه در روز‌های اخیر حامیان رسانه‌ای گل‌محمدی سعی کرده اند در فضای مجازی این ذهنیت را برای هواداران پرسپولیس بوجود بیاورند که بازیکنان اصلی که مدنظر یحیی بودند، در تابستان جذب نشدند و او مجبور شد این بازیکنان را به خدمت بگیرد اما حقیقت درواقع چیز دیگری است...

طی دو فصل اخیر، اولویت اصلی سرمربی پرسپولیس برای جذب بازیکن قرارداد داشتن این نفرات با یک شرکت خاص بوده شرکتی که خود یکی از سهامداران آن به حساب می آید و واسطه‌های معروفی نیز وظیفه نقل و انتقالت بازیکنان را در آن برعهده دارند.

تمام نفرات جذب شده در پرسپولیس از زمان حضور گل‌محمدی با این شرکت قرارداد امضا کرده‌اند البته به غیر از یکی دو بازیکن از جمله پهلوان و اسدی که مدیر برنامه‌های آن ها زیر بار این مساله نرفتند.

در هر صورت از تیمی که برانکو ایوانکوویچ برای پرسپولیس به ارث گذاشت تعداد معدودی باقی مانده اند و یحیی گل‌محمدی رفته رفته با جذب بازیکنان مدنظرش سعی کرده تیم جدیدی را ببندد. تیمی که در فصل جاری هرگز انتظارات را برآورده نساخته و از لیگ قهرمانان هم به شکل مفتضحانه‌ای کنار رفت.

با این شرایط ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور نیمکت پرسپولیس حتی به یحیی هم وفا نکند و او زودتر از آن چه فکرش را می‌کند، مجبور به جدایی شود.

آن چه که باعث شده موقعیت یحیی در پرسپولیس به خطر بیافتد، خرید‌های ناموفقش است که این تیم را فعلا به تیمی معمولی (و نه حتی در حد مدعی) تبدیل کرده است.

نویسنده: حامد فرضعلی بیک