چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

پیراهن تیم ملی مقدس است

تیم ملی فوتبال ایران در میدان بیروت هم نتیجه ای مطلوب گرفت تا یکی از نگرانی های دوستداران ورزش برای ادامه راه دشوار رسیدن به جام جهانی قطر برطرف شود.

ملی پوشان ما شب گذشته صرف نظر از اشتباه عجیب بیرانوند که تجربه تلخ بازی با ژاپن را برای همه تداعی ساخته بود نشان دادند که سربازانی واقعی و وطن پرست هستند. این ویژگی منحصر به فرد ایرانیان طول تاریخ حماسه ها آفریده است و دوست داریم بار دیگر به مهدی طارمی یادآوری کنیم که ایرانی هرگز برای بازی در تیم ملی شرط نمی گذارد.

سردار آزمون هم نام و آوازه رسا تر و بین المللی تر ازطارمی دارد و دیدید که در بازی روز گذشته مانند یک سردار در خدمت سربازانی بود که همه چند روح در یک جسم بودند.

فوتبال ورزش وحدت گرایی است و اگرچه نمی شود نقش ستاره ها را نادیده گرفت ولی وظیفه ملی ما این است که این روحیه را ترویج و تشویق کنیم و انتظار داریم که طارمی غرورکاذب را کنار بگذارد و بداند هرچه دارد از صدقه سری عضویت در تیم کشوری بزرگ و با فرهنگ به نام ایران است. پس جبران مافات کرده و با اعلام آمادگی جهت پیوستن به تیم ملی به جمع سربازان شجاع ایرانی بپیوندد. ما در جام جهانی به سرعت، تکنیک و فضاسازی او نیاز داریم ضمن اینکه هشدار می دهیم فوتبال ایران پر از ستاره است.

نویسنده: حسینعلی اسماعیلی