پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

وحید امیری، یک الگو و سرباز  واقعی است

وحید امیری سمبل و ‌نماد‌ یک ‌ورزشکار  حرفه ای است. اخلاق نیکو، زندگی سالم و دل سپردن به تمرینات مستمر  از او یک  سرباز تمام عیار ساخته است.

ورزشکاری که در همه حال در خدمت باشگاه و تیم ملی است. وحید امیری در بازی با لبنان از توان تکنیکی، آمادگی جسمانی  و دوندگی بی امان خود سود برد و در روزی که افول و ضعف مفرط بازیکنان ما مشهود بود، یک تنه فرشته نجات تیم ما شد. امیری را باید دونده ترین، جنگنده ترین و در عین حال منضبط ترین و با اخلاق ترین بازیکن باشگاهی و ملی قلمداد کرد. او در تمام حالات در خدمت تیم است و مربیان  به داشتن اینگونه نفرات افتخار می کنند.

امیری جدا از اینکه توانایی بازی در چند پست را دارد، اما‌حضور او در پست وینگر خط زن و بازی ساز به دلایل مختلف به سود ما است او این توانایی را در وقت دوم اثبات کرد.

ورود میلاد محمدی و قرار گرفتن در دفاع چپ،  این فرصت را به امیری داد  تا با پاسهای طلایی و عمقی آزمون‌را در چند مرحله صاحب موقعیت کند.

مانور و حرکت فریبنده  و استارت انفجاری امیری در دقیقه ۹۵ و پاس او در عمق دفاع لبنان که باعث گل برتری شد از آمادگی فوق تصور این بازیکن حکایت می کند.

بازیکنی که در سی و‌چهار سالگی هنوز  دونده ترین و آماده تربن  و کم حرف ترین بازیکن باشگاهی و‌ملی ما به شمار می آید و می توان او را الگوی نسل جوان نامید.

نویسنده: احمد‌ میرزاییان