چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

سرخه ای: بیرواند هنگام دفع توپ ها بیشتر دقت کند

غلامرضا سرخه ای دروازه بان پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که تیم ایران هشتاد درصد صعود می کند.

وی به البرز ورزشی گفت: به اعتقاد من تیم ملی فوتبال ایران در دیدار دور رفت برابر لبنان هرچند تا دقیقه 90 یک بر صفر از حریفش عقب افتاده بود، اما موفق به گشودن دوبار متوالی دروازه لبنانی ها شد تا شاگردان دراگان اسکوچیچ هر سه امتیاز کامل حیاتی را کسب کنند. تیم ایران باید در دیدار بعدی در کشور اردن با تیم ملی سوریه بازی کند که امیدوارم این بازی را هم با موفقیت پشت سر بگذارد و این پیروزی اصلا دور از دسترس ملی پوشان پرتلاش کشورمان نخواهد بود.

وی در مورد گشودن دروازه ایران توسط لبنانی ها اظهار داشت: علیرضا بیرانواند دروازه بان تیم ملی کشورمان زمانی گل غافلگیرانه از لبنان آن هم هنگام وزش باد شدید ورزشگاه لبنان دریافت کرده است که در نوع خودش یک اتفاق در جریان برگزاری این بازی محسوب می شود.

سرخه ای ادامه داد: بیرانوند هنگام ارسال توپی که از سوی یکی از بازیکنان لبنان به سمت دروازه تیم ایران فرستاده شد، اصلا موفق به تشخیص برای دفع موفق آن توپ نشد تا تیم میزبان گل برتری در نیمه دوم بازی را نصیب خود کند. خدا را شکر که تیم ایران در دقایق اضافی و پایانی این دیدار با به ثمر رساندن دو گل متوالی توانست آن گل دریافتی را جبران کند.

وی افزود: به نظر باید بیراوند در بازی های حساس بعدی ایران در مرحله دور برگشت مسابقه های مقدماتی جام جهانی دقت عمل خیلی بهتر و بیشتری را برای دفع توپ های ارسالی داشته باشد تا ان شاءا... یک بار دیگر مقدمات راهیابی ایران به جام جهانی بعدی فراهم شود.

سرخه ای در پایان گفت: در حال حاضر شرایط تیم ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر برای راهیابی مجدد تیم ملی فوتبال کشورمان نسبتا خیلی خوب و واقعا مطلوب به نظر می رسد. همین احتمال صعود ایران از بازی های مقدماتی تا به مرحله نهایی جام جهانی 2022 حدود هشتاد درصد است. به همین دلیل ملی پوشان پرتلاش ایران در چندین بازی های خیلی حساس تر بعدی نیز حتما باید تمام فکر و توانایی شان را برای کسب موفقیت تیم ملی فوتبال کشورشان معطوف کنند.