چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه
وحید امیری بهترین بود؛

حسن روشن: خدا را شکر که ما به لبنان نباختیم

حسن روشن می گوید اسکوچیچ در بازی های آینده جوانان باانگیزه در تیم ملی را به میدان می فرستد.

البرز ورزشی، حسن روشن از پیشکسوتان نامدار فوتبال ایران در گفت و گو به البرز ورزشی گفت: تیم ایران در دیدار خارج از خانه مقابل تیم ملی لبنان که در خاک این کشور کوچک عربی برگزار شد، برای حفظ موقعیت کنونی در مسابقه های مقدماتی جام جهانی 2020 موفق به شکست لبنان شد. اما متاسفانه شاگردان دراگان اسکوچیچ ابتدا با نتیجه یک بر صفر عقب افتاده بودند ولی در وقت اضافه با به ثمر رساندن دو گل متوالی توسط سردار آزمون و احمد نوراللهی توانستند به کسب به سه امتیاز بازی نائل شوند. خدا را شکر می کنیم که ما به لبنان نباختیم.

وی افزود: هر مسابقه ای چه رسمی و چه غیررسمی ابتدا با سوت داوران شروع می شود و آنگاه به پایان می رسد. به همین دلیل بازیکنان هر تیمی هم حتما باید از ابتدا تا پایان بازی ها نیز فقط به فکر بازی های خیلی بهتر و کاملا درست خودشان باشند. حتمی گلی هم که علیرضا بیرانوند از لبنان دریافت کرد تقریبا شبیه آن بازی قلی ایران برابر ژاپن بود. به همین دلیل بازیکنان ایران از این به بعد باید تمرکز بیشتری در بازی های خیلی مهم تیم ملی برابر سوریه یا سایر رقبای همگروه اسیایی نظیر کره جنوبی، امارات و ... داشته باشند تا ان شاءا... مقدمات راهیبای دوباره این تیم تحت شکل گرفته شخص دراگان اسکوچیچ به جام جهانی بعدی فراهم شود.

مهاجم خیلی خوب و تکنیکی اسبق تیم ملی و استقلال ادامه داد و گفت: بودن یا نبودن مهدی طارمی در بازی های تیم ملی یا برعکس موضوع بازی نکردن مهدی قائدی دیگر مهاجم ملی پوش این تیم در سایر بازی های ایران در چارچوب مسابقه های مقدماتی جام جهانی 2020 زیاد مهم نیست بلکه مهم کسب موفقیت آینده تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدارهای بعدی در بازی های دور برگشت برابر همین رقبای همگروه آسیایی ما به مراتب خیلی مهم تر از همه چیزها خواهد بو. در ضمن ای کاش هم فدراسیون فوتبال ما دارای یک کمیته فنی می شد تا آن وقت این ماجرای اختلاف نظر اخیر بین دراگان و طارمی هرگز اتفاق نمی افتاد. با این حال موضوع اخراج طارمی توسط اسکوچیچ از اردوی تیم ملی فوتبال ما نیز باید توسط خود مسئولان رده بالای این فدراسیون به خوبی برطرف شود تا در آینده ما دیگر شاهد اینگونه اتفاقات خیلی بد و واقعا تاسف آور در فوتبال کشورمان نباشیم.

پیشکسوت فوتبالمان در پایان گفت: وحید امیری به دلیل دخالت داشتن در به ثمر رساندن گل ارزشی ایران در بازی برابر لبنان به عنوان بهترین بازیکن میدان است. متاسفانه کادرفنی تیم ایران در نیمه اول بازی امیری را در خط پشت دفاع چپ تیم ملی مقابل لبنان به بازی گرفته بودند ولی در نیمه دوم امیری از منطقه دفاع چپ به خط هافبک چپ منتقل شد تا بدین ترتیب مقدمات به ثمر رساندن گل های حیاتی ایران به لبنان را فراهم کند. شک نکنید در آینده اسکوچیچ در بازی های بعدی بازیکنان جوان و باانگیزه به میدان می فرستد.

گفت و گو: حسن امامقلی