پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

آقای کامرانی فر ماله کشی چرا؟

کاستی ها‌ و نواقص متعدد در تیم‌ملی فوتبال مورد اعتراض ملی پوشان ‌قرار گرفت، اما کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون‌ با محافظه کاری و مصلحت اندیشی در پی پاک کردن صورت‌مساله است!

سوالات موجز و صریح مهدی توتونچی در برنامه  شبهای فوتبالی از حسن‌کامرانی فر درباره مشکلات و‌ مسائل به وجود آمده در لبنان مطالبه مردم و هواداران فوتبالی بود.

متاسفانه دبیرکل جدید به جای پذیرش این‌نواقص به بازی با کلمات‌ پرداخت.

وعده اصلاح  مسائل به فردای نامعلوم و انداختن توپ به زمین‌رسانه ها از اتهام های ناروایی است که نخ نما شده و مورد پذیرش مردم نیست!

این ایراد‌ کلی به کامرانی فر، داور خوش سابقه و مورد احترام جامعه فوتبال و‌ حسین شریفی دیگر همکار رسانه ای و سخنگوی امروز فدراسیون‌ وارد است که به خاطر چند صباح پشت میزنشینی، اعتبار چندین ساله خود را زیر سوال می برند.

کامرانی فر در مورد حمل تعداد‌ زیادی از  چمدان‌ها توسط بازیکنان که حواشی زیادی به همراه داشت به بیراهه رفت.

او ابتدا توپ را در زمین رسانه ها انداخت، اما پس از آنکه مهدی توتونچی این ادعا را ‌نپذیرفت‌ و نارضایتی بازیکنان را پیش کشید، کامرانی فر  مجبور به پاسخگویی شد.

او متذکر شد که حدود دویست دست لباس، ‌گرمکن،وسایل تمرین و ...با هواپیما به لبنان ارسال شده بود و بازیکنان تیم‌ملی این وسایل را حمل می کردند.

(جالب اینکه ‌بازبکنان تیم‌ملی از پوشیدن لباس های کهنه که چند بار شسته شده‌ گلایه داشتند!)

در مورد حمل چمدان‌ها  از سوی ملی پوشان هم باید‌ گفت چرا این  اقدام‌ در مقابل دوربین قرار  گرفت؟

اگر  مدیریت‌ درستی اعمال می شد، از عوامل‌ فرودگاه می توانستیم استفاده کنیم یا بعد از خروج بازیکنان از سالن‌ ترانزیت  و دور از دید عکاسان‌ این اقدام انجام می شد!

موضوع مهم بعدی که مورد غفلت قرار گرفته، گماردن‌ فردی ضعیف در پست سرپرستی و‌ مدیریت تیم‌ملی است.

خورشیدی که رفیق‌شفیق رئیس فدراسیون است بی دلیل در این پست خطیر قرار گرفنه است.

در  رد وبدل شدن صحبت های اولیه از سوی اسکوچیچ و طارمی که به‌ یک‌ مناقشه جدی مبدل شد، اگر سرپرست و مدیری با تجربه و کاربلد در اختیار داشتیم، این‌وقایع تلخ و‌گزنده اتفاق نمی افتاد!

از کامرانی فر و حسین شریفی انتظار می رود که این ‌موارد و‌ کاستی ها  و ‌نارضایتی  بازیکنان که مطالبه عمومی است را به رئیس فدراسیون برسانند و بی جهت اعتبار گذشته خود را زیر سوال نبرند!

وعده دادن ‌به مردم و خرید زمان و برخی محافظه کاری ها از سوی این‌ دو مسئول حقیقتا‌ آزاردهنده است و غیرباور!

نباید برای دلخوشی این ‌و آن در فدراسیون حرف زد و فرهنگ‌ مجیزگویی را باب کرد.

این فوتبال متعلق به مردم ‌است و تمام‌ تلاش ها باید در راستای منافع ملی باشد‌، نه فرد  یا طیف خاص!

نویسنده: احمد میرزاییان