چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

اندر حکایت دو اقدام سوال برانگیز مسئولان تیم‌ملی!

سپردن چمدان های حاوی وسایل تیم ملی به بازیکنان و دادن پیراهن شماره ۹  طارمی به صیاد منش  دو اقدام خام و نسنجیده بود که نشان از بی توجهی مسئولان  و بی کفایتی سرپرست تیم دارد!

در مراوادت بین المللی و سفرهای برون‌مرزی آنچه که باید به جد مورد توجه قرار گیرد،حفظ جایگاه و حرمت نام عزیز ایران است.

 اعضا کاروان های اعزامی از جمله مدیران ،مربیان وبازیکنان و همراهان‌باید در رفت و آمدها و مصاحبه ها مراقبت کنند تا موضوع حاد و سوال برانگیزی پیش نیاید و جو عمومی تیمهای اعزامی تحت تاثیر منفی قرار نگیرد!

در موضوع اخیر حمل چمدانها هم با قدری مراقبت و هماهنگی با مسئولان فرودگاه بیروت - انتقال اقلام به سادگی قابل انجام بود.

حتی اعضا محترم سفارت ایران در بیروت هم در این زمینه می توانستند کمک‌رسان‌مسئولان تیم ملی باشند تا حواشی و اخبار ضد و‌نقیض به یک‌مناقشه رسانه ای در داخل و خارج کشور مبدل نشود!

از طرفی سپردن چند چمدان سنگین به یک بازیکن‌  ملی و انتشار این‌تصاویر در رسانه ها و فضای مجازی کاری منطقی نیست و از نبود مدیریت حکایت دارد!

اقدام‌ سوال برانگیز بعدی سپردن شماره ۹ طارمی به اللهیار صیاد منش بود!

 پیش تر گفته شده بود اقدامات خوبی برای بازگشت طارمی فراهم شده است.

طارمی قبل و بعد از بازی هم برای ملی پوشان پیام داده بود و پیروزی ایران را تبربک‌گفته بود.

با این روند خوب و مناسب که زمینه بازگشت طارمی فراهم شده بود ،معلوم نیست‌بر اساس چه منطقی پیراهن او به صیاد منش سپرده شد!

در فضای عمومی فوتبال ، رسم بر این است که شماره پیراهن بزرگان را در مراحل بازنشستگی به افراد جدید نمی سپارند.این حرمت نگه داشتن با روح ورزش و اخلاق مداری عجین است.

جالب آنکه به دلیل نبود طارمی در یک بازی خاص پیراهن او را به فرد دیگری می دهند و بی جهت حاشیه سازی می کنند.

فدراسیون فوتبال و عناصر تصمیم‌گیرنده خیلی  مراقب این مسائل پیش پا افتاده باشند تا به دلیل بی توجهی یکی دو نفر ، مجموعه ورزش کشور آسیب نبیند و به یک مناقشه جدی مبدل نشود!

نویسنده: احمد میرزاییان