شنبه هشتم اردیبهشت ماه
لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور؛

مربیان روی لبه تیغ

هفته هفتم لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور در حالی به  پایان رسید که چند مربی به دلیل باخت های پیاپی یا شکست های غیرقابل پیش بینی در معرض حذف قرار گرفته اند و رایزنی های نهان و آشکار برای جایگزینی ناکام آغاز شده است.

لیگ هنوز به نیمه بخش اول دور رفت نرسیده است و چه بهتر که مدیران باشگاه ها منطقی و باتامل در این باره بیندیشند. در مهم ترین بازی هفته تیم سوم جدول در رفسنجان مغلوب مس شد. مس سازان در نبود پاسور اول خود این بار روی بازیگردانی احد حسن زاده و حملات استثنایی مرصاد آقاجانی و امیرحسین ناوی تیم هراز آمل را شکست دادند و دومین شگفتی را خلق کردند. در یزد تیم شهداب نیز مقهور هورسان رامسر شد. در این بازی دو یار فصل پیش شهداب احم میرحسینی و ناصر رحیمی پناه در کنار سعید شیرود و احسان دانش دوست، تیم پرمهره میزبان را شکست دادند تا زنگ خطر برای کادرفنی این تیم نیز به صدا درآید. در ارومیه شهرآورد آذرباتری و شهرداری با نمایش دیدنی سعید مصطفی وند، قاسم کارخانه و صابر کاظمی به سود یاران تندروان رقم خورد.

در گنبد تیم قهرمان آسیا به شکستی دیگر تن داد. هرچند که فولادسازان در بیشتر فاکتورها خوب عمل کرده بودند، اما تیم دگرگون شده شهرداری گنبد به ویژه روی توپ های برگشتی عملکردی باورنکردنی داشتند. قلیچ نیازی و ادریس دانشفر از بهترین های تیم گنبدی بودند.

در گرگان بازی سنگین پاس و سایپا را میزبان برد. پاسی ها روی عملکر تماشایی سعید رنجبر، محراب ملکی و محمد امین حیدری بیشترین امتیازات را به دست آوردند. در قطر پاسور این تیم سعید رنجبر بازیکن جوان سیرجانی گاهی یک تنه یک تیم بود.

در تهران پیکان که به تدریج یاران مصدوم خود را پیدا می کند، برای شکست دادن شهرداری ورامین یک جمع خوب را تشکیل داده بود، اما پوریا یلی و حمزه زرینی سرآمد همگان بودند و سرانجام در مریوان تیم سپاهان اصفهان در نبود سرمربی خود که دچار سرماخوردگی شده است، به سه امتیاز دیگر دست پیدا کرد تا همچنان تنها تیم بدون شکست لیگ برتر باشد.

سامان فائزی در دفاع روی تور، مجتبی میرزاجانپور و امیر غفور باز هم مثلث امتیازسازان سپاهانی ها بودند. در تیم مریوان علی حاجی پور چهره جوانی است که به تدریج خودنمایی می کند.

ترین های هفته

پاسور: احد حسن زاده (مس رفسنجان)، احمد میرحسینی (هورسان رامسر) و مصطفی باقری (پاس گرگان)

سرعتی: سعید مصطفی وند (شهرداری ارومیه)، سامان فائزی (سپاهان اصفهان) و محراب ملکی (پاس گرگان)

قدرتی: سعید شیرود (هورسان)، مرصاد آقاجانی (مس) و ادریس دانشفر (شهرداری گنبد)

قطرپاسور: سعید رنجبر (پاس گرگان)، قلیچ نیازی (شهرداری گنبد) و پوریا یلی (پیکان)

لیبرو: رض اصلانی (سپاهان)، ناصر رحیمی پناه (هورسان) و عماد جوینده (پاس گرگان)

مربی هفته: اسماعیل بادرنگین – مسعود آرمات

بازیکن هفته: احد حسن زاده

چهره هفته: مرصاد آقاجانی و احمد میرحسینی

پدیده هفته: علی حاجی پور

جلوه هفته: سعید رنجبر

نویسنده: جمشید حمیدی