پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

جدال با سوریه در غیاب مربی و کاپیتان

پیروزی برابر سوریه صدرنشینی در گروه را تثبیت و تیم ما را یک گام دیگر به جام جهانی نزدیک می کند. تمرینات چند روز گذشته با تمرینات منظم تری پیگیری شده است.

عصر امروز هم تمرین پیش از بازی در ورزشگاه ملک عبدالله شهر امان برگزار می شود. علیرضا جهانبخش به دلیل دو کارته بودن غایب اصلی است. اسکوچیچ هم با کارت قرمزی که در اواخر بازی با لبنان دریافت کرد ،باید از سکوها نظاره گر عملکرد شاگردانش باشد.

برد روحیه ساز برابر لبنان به لحاظ روحی و انگیزشی، بازیکنان را در شرایط خوبی قرار داده است. اخبار رسیده حاکی از آمادگی کلیه نفرات دارد. در غیاب طارمی و جهانبخش ،یقینا تغییراتی در خطوط میانی و حمله خواهیم داشت.

در دیدار قبلی اتخاذ شیوه ۱-۳-۲-۴  و استفاده از تک‌مهاجم ( سردار آزمون)  انتقاداتی در پی داشت و موجب بن بست تاکتیکی تا اواسط نیمه دوم بازی با لبنان شد.

گفته می شود فردا انصاری فرد احتمالا کنار آزمون بازی خواهد کرد و فاز تهاجمی با حضور قلی زاده و امیری سر و شکل می گیرد. البته استفاده از صیاد منش، ترابی و قائدی هم دور از انتظار نیست.

در درون دروازه هم خبرهایی واصل شده،شاید عابدزاده در ترکیب قرار بگیرد. این تصمیم در جلسه تمرین امشب مشخص می شود. در پست دفاع چپ هم مربیان دغدغه دارند.به نظر می رسد حضور امیری در خط میانی موثرتر باشد.

به ویژه آنکه سوریه در خط حمله دو بازیکن شاخص و اثر گذار دارد. عمر سوما و عمر خرییین دو مهاجم زهردار هستند.

در امور دفاعی باید مراقب این دو بازیکن بود. بازگشت محمد المواس هافبک طراح حریف  و سعد احمد هم از جمله خبرهایی است که موجب خرسندی نزار محروس مربی سوریه شده است.

البته محروس گفته است: عمر خرییین تا حدی آسیب دیدگی دارد و احتمال غیبت او وجود دارد. سوریه تیمی سختکوش و دونده است.آنها تا دقایق پایانی از عراق پیش بودند و‌پنالتی داور به سود عراق با اعتراض آنها همراه شد و بازی را به تساوی کشاند. داوری این دیدار را مانینگ از چین با دو کمک هموطن او عهده دار هستند. در این دیدار از سیستم Var استفاده خواهد شد.

شایان‌ذکر است تیمهای ایران و سوریه تاکنون ۲۹ بار با هم پیکار داشته اند. حاصل این تقابل ۱۷ پیروزی برای و تنها یک پیروزی برای سوریه بوده است.بقیه دیدارها مساوی پایان یافته است.

نویسنده: احمد میرزاییان