چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

مطهری: مقابل سوریه باید متفاوت باشیم

دیدار روز سه شنبه تیم ملی فوتبال ایران با سوریه یک بازی حساس است که به قولی هزاران نکته و تعریف را به دنبال دارد. در این باره با حمید مطهری مربی تیم پرسپولیس همکلام شدیم تا نقطه نظرات وی را در این خصوص و نیز اوضاع و احوال تیم پرسپولیس جویا شویم.

مطهری درباره تیم ملی گفت: بازیکنان ما در دیدار با لبنان نتوانستند فوتبالی روان ارائه دهند. اما از بعد نتیجه به امتیازی که لازم بود، دست پیدا کردیم اکنون اما سوریه با لبنان متفاوت است و همین تفاوت به ما می آموزد که باید متحول شده به میدان برویم.

فوتبال سوریه، فوتبالی فیزیکی است بنابراین باید کمربند خط میانی تیم را با بازیکنانی تشکیل داد که در جنگ تن به تن کم نیاورند. جنگ اصلی باید در مرکز میدان باشد و در کنار آن فوتبالی رو به بالا را ارائه داد تا با انجام پرس از مقابل دروازه سوریه اجازه ندهیم سازمان تیمی آنها شکل بگیرد.

مطهری با اشاره به خط دفاع تیم ایران گفت: نباید این جناح چسبیده به دروازه خودی بازی کند. دستور کار باید بازی رو به جلو باشد تا فاصله خطوط دفاع و هافبک کمتر شود.

وی افزود: در خط حمله تیم ملی بازی با یک مهاجم جوابگو نخواهد بود چه بسا که در برابر لبنان دیدیم که در این خط دچار مشکل شده بودیم. سرعت دادن به بازی، انتقال توپ با پاس های پرتعداد سوریه را از حرکت باز خواهد داشت. باید صاحب سه امتیاز این بازی شویم تا دیدار با عراق را با خیال آسوده پشت سر بگذاریم و موفق به جشن صعود به جام جهانی شویم.

مطهری درخصوص تیم پرسپولیس هم گفت: شرایط خوبی حکمفرماست فقط منتظر باز شدن پنجره نقل و انتقالات هستیم تا دو بازیکن جدید تاجیکستانی را به تیم اضافه کنیم. با آمدن این دو یار ابهامات تیم برطرف خواهد شد. ما به دنبال قهرمانی ششم هستیم. اگر در بازی های اخیر کمی با مشکلات مواجه شده بودیم، دلیل بر این نیست که از اهداف خود دور شویم. این را هم اضافه کنم که تعطیلات برای لیگ خوب نیست. اما فرصتی است تا ما معایب تیم را برطرف سازیم. به طور قطع با خریدهای جدید می توانیم باز به یک قدرت تبدیل شویم و سوای دو بازیکن تاجیک دنبال خریدهای دیگری هم باشیم.

گفت و گو: اکبر عزیزی