جمعه هفتم اردیبهشت ماه

مهران پور: سیاهی لشکر فایده ای ندارد

جلسه کمیته فنی فدراسیون والیبال بعد از مدت ها سکوت برگزار شد. آنچه که در این نشست مطرح شد، بررسی عملکرد تیم ملی و نگاه به آینده بود.

کمیته فنی اگر جدی گرفته شود و افراد حاضر بدون ملاحظه اظهارنظر کنند، به حتم به روند پیشرفت ملی پوشان کمک خواهند کرد. استاد حسین مهران پور، مربی سابق تیم ملی یکی از اعضای شرکت کننده در نشست فوق می گوید: کمیته فنی اگر اختیار داشته باشد می تواند موثر باشد. افراد تشریفاتی و کمیته تشریفاتی نمی توانند به والیبال ملی ما کمک کنند. البته در نشست فوق شرکت کنندگان بهتر از جلسات قبلی نظرات خود را بیان کرده اند ولی چه خوب است به قول آقای پورحسن ابتدا حاضران نظرات خود را مطرح کنند، سپس رئیس فدراسیون به تبیین موارد مطرح شده بپردازند. ما در این مورد یک مربی در آن واحد سکان چند تیم را در دست بگیرد، مخالفیم و این می تواند برای تصمیمات آینده موثر باشد.

مهرانپور درباره این نکته که راجع به عملکرد آلکنو و بهروز عطایی در تیم های ملی چه صحبتی شده است، می گوید: گذشته، گذشته است. باید درس بگیریم و از مشورت ها استفاده کنیم. استاد دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تربیت معلم درباره شیوه های گزینش استعدادها در والیبال پایه می گوید: باید دست از نمایش و جمع آوری سیاهی لشکر بکشیم. به اعتقاد من استعدادیابی باید در باشگاه ها انجام شود و فدراسیون بر عملکرد مربیان باشگاه ها نظارت کنند. وقتی مسابقات نوجوانان را در ظرف یک هفته برگزار می کنیم، نمی توانیم توقع پیشرفت داشته باشیم. استعدادیابی مقوله مهمی است که فدراسیون می تواند آن را برعهده استان ها و باشگاه ها بگذارد.

گفت و گو: جمشید حمیدی