جمعه هفتم اردیبهشت ماه
گفت و گو با بازیکن سابق تیم ملی فوتبال؛

مدیر تیم ملی باید مهاجرانی یا ذوالفقارنسب باشند

مجید توتونچی‌ بازیکن سابق تیم های برق شیراز،اکباتان و ذوب آهن و عضو تیم های ملی جوانان ،امید و بزرگسالان ایران را چند روز پیش در تهران ملاقات کردیم. توتونچی که مدارک ‌بین المللی مربیگری در تمام سطوح را دارد و حدود ۲۴ سال در امارات به کار مشغول بوده در باره  مدیریت فوتبال و لزوم تحول در فوتبال باشگاهی ایده و نظریات خوبی دارد،ک در ذیل از نظر خوانندگان‌ می گذرد.

وی گفت: تیم فعلی متشکل از بهترین های تاریخ فوتبال ایران است.اغلب بازیکنان در خارج از کشور بازی می کنندو تجربه خوبی دارند.البته این بدان  معنا نیست که فوتبال باشگاهی در ایران‌پیشرفت کرده است. فوتبال در باشگاه ها به صورت حرفه ای اداره نمی شود. توجه به فوتبال پایه و داشتن آکادمی فوتبال و استعداد یابی از ملزومات‌کار است.کشورهای حوزه خلیج فارس به جد در این زمینه کار می کنند،اما در ایران نواقص و کاستی های بیشماری داریم.

توتونچی اضافه کرد: باید امثال دادکان ها و مصطفوی ها  اداره فوتبال را بدست بگیرند.مدیران و دست اندرکاران باشگاهها باید فوتبالی باشندنه سیاسی. البته در تربیت نیروی انسانی کار نکرده ایم.فوتبال حرفه ای مدیر کاربلد می خواهد.مربی علمی و تخصصی لازم دارد که عاشق کارش باشد.

وی ادامه داد: اسکوچیچ چند سال در ایران بوده و شناخت خوبی از فوتبال ما دارد.به عملکرد او و تلاش هایش احترام می گذاریم. به جهت مشکلات‌مالی او را انتخاب کرده ایم  که مربی ارزانی است. اما به هر حال باید قبول کنیم برای جام‌جهانی  نیازمند ‌کادر قویتری هستیم.

توتونچی به نقش در ورزش اشاره کرد و گفت: رسانه ها چشم بینا و زبان گویای ورزش هستند. انعکاس و تحلیل درست وقایع  و نقد منصفانه آنها کارها را پیش می برد. به عنوان عضوی کوچک از همگان می خواهم که برای پیشرفت کشور قدم برداریم‌.

گفت و گو: احمد میرزاییان