جمعه هفتم اردیبهشت ماه

فدراسیون فوتبال و عبور از خط قرمز؟!

یکی از راهکارهای احیای اعتماد و سرمایه اجتماعی، مبارزه جدی با فساد است. آیا این اراده در ورزش به ویژه فوتبال وجود دارد؟

با این مقدمه کوتاه می پرسیم: فدراسیون فوتبال کجای این رویکرد قرار دارد؟

 رئیس جمهور محترم عزم جدی در این زمینه دارد. نه فقط در شعار انتخاباتی بلکه در جلسه روز ۱۲ آبان ماه در هیات دولت به صراحت اعلام کرد که در این راه چنان جدی است که هیچ خط قرمزی در این خصوص ندارد! (نقل به مضمون: نه دفترم، نه معاونانم و نه وزرا)

آیا خط قرمز مشمول عزیز اصلاحات می شود که از حمایت صالحی امیری و نوبخت برخوردار است؟ و سوال دیگر اینکه آیا اساسنامه فدراسیون که زمینه انتخاب عزیزی خادم را فراهم آورد به تصویب هیات دولت رسید یا نه؟

اگررسیده تردید نیست که هرگونه کمک به فدراسیون از محل اعتبارات دولتی به نهاد غیر دولتی مورد سوال دستگاه‌های نظارتی خواهد بود!

حتی کمکی که نوبخت چند ماه پیش به فدراسیون فوتبال کرده است.

البته حرف ما چیز دیگری است. سخن درباره افراد به کارگیری شده در فدراسیون فوتبال از یکسو و خرید VAR از سوی دیگر و از یک شرکت وابسته به رژیم صهیونیستی است که نه صرفا به لحاظ مبانی با ایدئولوژی نظام بلکه به لحاظ امنیتی جای سوال داردکه ورود مجلس شورای اسلامی به موضوع کافی به نظر نمی رسد!!

اعتقاد داریم دولت و رئیس محترم دولت باید به مساله فوتبال ورود نماید.

فوتبال هم همچون بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کشور در ترکیب اجرایی از وجود افرادی بهره گرفته که شاید اهل کار باشند اما فاقد تخصص لازم هستند در حالی که در دولت های قبل شاید که متولیان امر کمتر اهل کار بودند اما دارای تخصص و مهارت بودند.

نمونه عدم تخصص و مهارت فدراسیون را می‌توان هم در خریدVAR  جست و جو کرد و هم ماجرای مهدی طارمی که نباید کار به بن بست می کشید.

بااین اوصاف آیا فدراسیون ازخط قرمز رئیس جمهور محترم عبور کرده یانه؟

نویسنده: مجید سعیدی