جمعه هفتم اردیبهشت ماه
صدری كانديدای مديرعاملي پرسپوليس

از هول حليم در دیگ نیافتیم

اینکه هیات مدیره پرسپولیس مجید صدری رئیس هیات مدیره این باشگاه را به عنوان مدیرعامل منتخب خود به رئیس مجمع پرسپولیس (وزیر ورزش) معرفی کرده است. به لحاظ شکل ظاهری متاثر از حضور یکساله او در این باشگاه پذیرفتنی می نماید. اما از جهت ماهوی قابل تامل است !؟

زيرا عملکرد صدري به لحاظ مهره کلیدی طی این مدت  چندان قابل دفاع نیست. از روزی که رئیس هیات مدیره بود و چه از زمانی که جعفر سمیعی آگاهانه و با پیش بینی درست با فرار به جلو عطاي مدیرعاملی در پرسپولیس را به لقایش بخشید و صدری مجاب شد در مقام سرپرست سکاندار مدیریت اجرايي شود.

با وجودی که صدری را فردی سالم و پاکدست و علاقمند به خدمت می دانم و در ارزيابي شاخص های عمومی مدیریت ! وی را شخصی متعهد و كارآمد می پنداریم اما معتقدیم او اگر در سایر دستگاه‌ها و نهادهای غیر فوتبالی موفق بوده اما در پرسپولیس به دلیل عدم برخورداری از دانش و مهارت متناسب با مدیریت در این بخش شایان توجه نبوده است.

در اینکه او طی مدت سرپرستی تمام انرژی و توان خود را در جهت حفظ و آرامش این مجموعه به خدمت گرفته و حتی به لحاظ مالی و تامین نقدینگی به قرار اطلاع برای اولین بار در تاریخ پرسپولیس مطالبات فصل گذشته مجموعه تیم را پرداخت کرده است ولی در پایداری و توسعه و تحول که لازمه استمرار در قهرمانی است چون از جنس فوتبال نبوده، بديهي است توفیقی نداشته و پرسپولیس چه در آسیا و چه در لیگ جاری در سراشيبي قرار گرفته است.

بنابراین قبل از اینکه حمید سجادی را در پذیرش یا عدم پذیرش پیشنهاد هیات مدیره پرسپولیس مورد سوال قرار دهیم به مجید صدری دو توصیه جدی داریم.

۱) به جای اینکه با طناب پوسیده یک عده سود جو و فرصت طلب ( که داعیه  اداره کردن وی را دارند) سقوط کند ! با الگو گرفتن از سمیعی و فاصله گرفتن از پرسپولیس به حوزه تخصصی خود یعنی مدیریت در بخش های مختلف فن آوری و اطلاعات بازگردد که در این حوزه سرآمد و کارآمد به شمار می آید.

2) اگر همچون رسول پناه عشق معروف شدن و افزایش فالووردارد (که البته محبوبیت پرسپولیس هر فردی را وسوسه می کند) واقعا علاقمند است که تبدیل به نامی ماندگار در این مجموعه شود، باید در دیدگاه و رویکرد مدیریتش و صد البته اطرافیانی که بر او احاطه دارند تجدید نظر کند و مهم تر اینکه دارای برنامه تحولی و توسعه پایدار باشد و به قول معروف از هول حلیم در دیگ نیافتند.

نویسنده: مجيد سعيدی