پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

امامی: آرزوی من مدال المپیک و تقدیم آن به مدافعان سلامت است

قهرمان وزن ۷۴ کیلوی تیم ملی کشتی آزاد ایران برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا این روزها در قرنطینه خانگی به سر می برد اما با این حال تمرینات خود را پگیری می کند تا بتواند آمادگی جسمانی خود را تا حدودی حفظ کند و از کشتی به دور نباشد.

یونس امامی در گفت و گویی با خبرنگار خبرگزاری البرز گفت: متاسفانه ویروس مرموز کرونا تمام اهالی ورزش را خانه نشین کرده و من نیز بالاجبار در خانه به تمرینات خود می پردازم.

وی در خصوص به تعویق افتادن مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو اینطور اظهار نظر کرد که عقب افتادن مسابقات المپیک بیش از همه به نفع کشتی ایران شد. با توجه به زمان قابل توجهی که فدراسیون درگیر انتخاب ریاست جدید بود، ضربه مهلکی بر پیکره کشتی وارد آمد و به تعویق افتادن المپیک بهترین فرصت برای جبران زمان از دست رفته است.

امامی در ادامه تصریح کرد: دلمان برای مربیان و تمرینات پرفشار تنگ شده، متاسفانه ویروس کوید ۱۹ تمام جهان را فرا گرفته و ورزشکاران را خانه نشین کرده است. امیدوارم این ویروس مرموز هرچه زودتر ریشه کن شود و ما بتوانیم هرچه زودتر به تمرینات آماده سازی بازگردیم چرا که تمرین روی تشک کشتی و سرشاخ شدن با حریفان آن هم برای من که به تازگی به وزن هفتاد کیلو راه پیدا کرده ام حال و هوای دیگری دارد. به غیر از من سایر اعضای تیم ملی نیز از انگیزه بالایی برای بازگشت به تمرینات برخوردار هستند علی الخصوص حسن یزدانی که به تازگی از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده و به دنبال بازگشتی طوفانی و کسب خوش رنگ ترین مدال المپیک است.

نفر سوم جهان در پایان خاطرنشان کرد: تمرینات را زیر نظر کادر فنی به ویژه غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی پی می گیریم. برای رسیدن به دوبنده تیم ملی و حضور در المپیک تمام تلاشم را به کار خواهم بست تا ضمن کسب سهمیه المپیک، خوش رنگ ترین مدال این آوردگاه را به دست بیاورم و آن را به مدافعان سلامت کشور که شبانه روز در تلاش اند و عده قابل توجهی از آنها جان خود را در راه حفاظت از جان مردممان از دست داده اند تقدیم کنم. این آرزوی قلبی من است و امیدوارم تحقق پیدا کند.

گفت و گو از: احمد دباغ