پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه
نقدی بر بازی دیشب سرخابی های پایتخت؛

خنثی و فاقد روحیه مبارزه جویی

دیدار ی که از یک هفته قبل با کری خوانی اعضای مدیریتی و پیشکسوتان دو تیم آغاز شد و بعد از گذشت هفت هفته از لیگ برتر جام خلیج فارس ودر هفته هشتم شاهد این پیکار بودیم. بازی که اکثر کارشناسان فوتبال معتقد بود ند که یکی از زیباترین دربی های سال‌های اخیر خواهد بود. بدین سبب با توجه به عدم حضور تماشاگران در این دیدار، تمامي هواداران میلیونی دو تيم در پای گیرنده های تلویزیونی آرزوی پیروزی تیم محبوب خود و دیدن یک بازی زیبا و پر گل را داشتند و این بعد از گذشت هفت هفته از لیگ دور از انتظار نبود.

اما با شروع بازی ودر ادامه آن شاهد یک بازی بی روحیه و خنثی و اغلب فیزیکی و دوندگی در میانه میدان و بدون برنامه هجومی از جانب دوتیم بودیم. گویا دو تیم برای کسب تساوی به زمین آمده بودند و در پایان مربیان در مصاحبه های خود حرفی برای گفتن کارهای تاکتیکی خود نداشتند و فقط به حوادث بازی اشاره کردند. همانطور که مجیدی سرمربی استقلال معتقد به پنالتی به نفع تیم خود در دقایق پایانی بازی را داشت و گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس هم تیم خود را برتر میدان می دانست. اما تماشاگر فوتبال بازی را بهتر از این دو مربی سرشناس مشاهده و آنالیز کرده بودند و نمره‌ صفر را برای  دربی 97  به ثبت رساندند .

صاحب قلم که در طول هفته بیش از 7الی8بازی از دیدار های فوتبال لیگ های معتبر اروپایی و حتی لیگ ژاپن را مشاهده می کند دیدارهایی پر هیجان و جذاب و تماشایی را از جانب تیم‌ها شاهد هستیم و بازیکنانی که به رای داوران تمکین می کنند و هیچگونه پرخاشگری به داوران انجام نمیدهند و جالب اینکه اکثر دیدارهای لیگ های اروپایی نیز از از برنامه‌های تلویزیونی ورزشی کشورمان پخش می‌شود و همه بازیکنان و مربیان کشورمان این بازی ها را می بینند و دریغ از یادگیری و آموزش لازم!

باید یاد آور شد بهترین صحنه بازی دیشب در دقیقه 87به صحنه برخورد مدافع پرسپولیس فرشاد فرجی و مهاجم استقلال ژستد در محوطه جریمه پرسپولیس اشاره کرد که داور دستور به ادامه بازی داشت و مهاجم استقلال با یک حرکت حرفه‌ای و بدون اعتراض به حکم داور و تمکین به رای داور از زمین بلند شده و به بازی ادامه داد و اگر این صحنه برخورد برای بازیکنی غیر از ژستد اتفاق افتاده بود، بازیکنان دو تیم و نیمکت نشین ها و داوران به جان هم می افتادند!

نویسنده :رضا مقدم - ژاپن