پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

تیم ملی والیبال؛ مربی ایرانی یا کوچ خارجی ها

نشست کارگروه مشورتی فدراسیون والیبال درباره ویژگی های سرمربی آتی تیم ملی والیبال برگزار شد.

در این نشست ناصر میرفخرایی، سعید درخشنده، محمود افشاردوست، منوچهر پورحسن، جمشید حمیدی به اتفاق محمدرضا داورزنی رئیس، وحید مرادی مشاور عالی و میلاد تقوی حضور داشته و از امیدوار حاتمی هم دعوت به عمل آمده و قرار شد دو سه نفر نفر نیز در نشست های آتی فراخوانده شوند. در این نشست ابتداء راجع به مشخصات فنی، شخصیتی و علمی سرمربی تیم ملی بحث شد.

اینکه مربی جدید باید بتواند فلسفه مربیگری و فرهنگ تیمی را در تیم ملی توسعه بدهد. از نظر تقویت روان اجتماعی، تیم، آگاهی و پذیرش فرهنگ عمومی ایرانیان را در ماموریت های خود لحاظ کنند.

طریقه مواجهه با خبرنگاران و رسانه را هم بداند و اطرافیان ایرانی وی نیز در راستای تحکیم ارتباط و همفکری و همدلی والیبال نویسان با تیم ملی با سرمربی تلاش کنند و اجازه انحصاری شدن را به هیچ فردی ندهد. در ادامه درباره به صرفه بودن یا نبودن اقتصادی حضور مربیان خارجی در شرایط ارزی کنونی اظهار نظر شد و با توجه به اینکه تا یکسال آینده تا بازی های المپیک برنامه مهمی پیش رو نداریم آیا ارزش استخدام یک مربی خارجی با دستمزد فلان را دارد یا افتخار هدایت تیم ملی در بازی های 2021 را به مربیان ایرانی بسپارند و در این رهگذر از یک مشاور ارشد بین الملی مشاوره و کمک فکری و فنی گرفته شود، مدل این رفتار و ایده تیم ملی ژاپن است که فلیپ بلین را به عنوان همه کاره گرفته است ولی نیمکت سرمربی را به ناکائیچی سپرده است. در نشست فوق درباره مصداقهای ایرانی و خارجی بحث جدی نشد و قرار است در نشست آتی درباره نامزدهای داخلی و خارجی بحث شود.