شنبه هشتم اردیبهشت ماه

چند برش از فوتبال ایران

اخبار ریز و درشت فوتبال باشگاه های کشور از یک طرف و برکناری تدریجی مربیان باشگاهی از سویی دیگر این پرسش را پیش می آورد که مدیران باشگاه های ما چقدر از مشاوره افراد فنی سود می برند که این اتفاقات پیاپی رخ می دهد.

برکناری اکبر اوتی

اکبر میثاقیان از سمت سرمربیگری تیم پدیده مشهد برکنار شد. او یک مربی پرتلاش اما پا به سن گذاشته است که شاید با این شرایط جسمانی نتواند مانند جوان ها اثرگذار باشد.

پدیده تاکنون 9 بازی در لیگ 21 انجام داده که فقط دو امتیاز کسب کرده است و در آخر جدول رده بندی درجا می زند.

برکناری مهدی رحمتی و آمدن اکبر میثاقیان دیگر تاثیری در سرنوشت این تیم مشهدی ندارد. آیا اکبر اوتی آخرین قربانی مربیان پدیده خواهد بود؟

 

صدرنشینی گل گهر و آلومینیوم

تیم های گل گهر سیرجان و آلومینیوم اراک در مکان های اول و دوم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور قرار دارند. گل گهر را امیر قلعه نویی و آلومینیوم را رسول خطیبی هدایت می کند. پشت سر این تیم ها سپاهان، پرسپولیس و فولاد خوزستان قرار دارند. در این بین سرنوشت تراکتور تبریز با وجود استخدام یک مربی خارجی در پرده ابهام قرار گرفته است. درست مانند ذوب آهن اصفهان که اوضاع خوبی ندارد. واقعا برای حل مشکلات تیم پرشورها در شهر تاریخی تبریز چه کسانی باید آستین همت و کمک بالا بزنند.

 

جدول گلزن های لیگ برتر

جالب است بدانید که در صدر گلزن های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور دو بازیکن خارجی دیده می شوند. گادوین منشا و لوسیانو پریرا که به ترتیب 6 و 4 گل وارد دروازه حریفان کرده اند.

سیدرضایی هم مرد چهارگله است. اما به راستی فقر گلزن ها در جمع مهاجمان ایرانی لیگ برتر نگران کننده نیست؟

نویسنده: حسن امامقلی