جمعه هفتم اردیبهشت ماه

عزیزی خادم: فوتبال بانوان تاریخ شکن شد

رئیس فدراسیون فوتبال ساعاتی پیش در مراسم بازدید انیسه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و جمعی از مسئولان ورزشی از اردوی تیم ملی فوتبال زنان گفت: با آقای وزیر صحبت کردم و جلسه ای در وزارت امور خارجه داشتند.

صعود تیم بزرگسال زنان را که تاریخ شکن و افتخار آفرین بود را تبریک می گویم. امروز نه تنها ایران و هر ایرانی به تیم ملی بزرگسالان ایران افتخار می‌کنند بلکه قاره آسیا هم به تیم ملی افتخار می‌کند که در صدر رنکینگ و کنار تیم‌های بدون شکست و صاحب نام دنیا مثل آرژانتین قرار دارد. کسی نمی‌تواند فراموش کند ۷ ماه پیش وضعیت تیم ملی چگونه بود.

او افزود: نکته بسیار مهمی است که اگر بیاموزیم که با در نظر گرفتن خدا، رفتارمان مبتنی بر همکاری و مبتنی بر قلب صادقانه و درست باشد، خدا کمک خواهد کرد. خداوند عالم هم در این مسیر پرتلاطم به ما کمک کرد. سریع‌ترین و ارزان‌ترین صعود تاریخ در ایران و آسیا در حال رقم خوردن است.  فراموش نکنیم کجا بودیم و امروز کجا هستیم. آنچه اتفاق افتاد اول لطف الهی بود و بعد جا دارد از دوستانم در هیات رئیسه تشکر کنم که رفتار مبتنی بر عقلانیت داشتیم.

او در مورد تیم ملی زنان هم گفت: این تیم هم راستا با تیم ملی بزرگسالان تاریخ سازی کرد. این هم لطف الهی و بعد رفتار مبتنی بر کار جمعی بود. تیم ملی قبلا از رنکینگ خارج شده بود و مسیر پرتلاطمی داشت. خداوند عالم کمک کرد. گذشته پرتلاطمی بود و نگاه قهقهرایی بود که باید کارهای منظمی می‌کردیم. ما سعی کردیم تبعیض را به سطح نازلی کاهش دهیم.

درحالی که خزعلی برای رفتن عجله داشت عزیزی خادم گفت: اهمیت این جلسه قطعا کمتر از آن جلسه نیست و این اهمیت به ورزش زنان است.

عزیزی خادم افزود: آینده فوتبال فقط مردان نیست بلکه آینده فوتبال رده زنان، امید و تیم های پایه است. بر اساس آموزه های اسلامی نمی‌توانیم یک بخش را نبینیم. این ها انگیزه بانوان را مضاعف خواهد ‌کرد. آرزوی بهترین ها را دارم

نویسنده: شعله تورانی