شنبه هشتم اردیبهشت ماه
چند برش از فوتبال

حکایت فوتبال تبریز

عجب حکایتی دارد فوتبال تبریز؛ شهری که روزگاری تیم های بزرگی چون ماشین سازی، گسترش فولاد، شهرداری و تراکتور را در سطح اول فوتبال ایران داشت اما مسامحه کاری ها و مشکلات اغلب خودساخته کار را به جایی کشید که امتیاز گسترش فولاد به نود ارومیه انتقال داده شد، ماشین سازی در لیگ برتر به دسته یک سقوط کرد و شهرداری هم به دلیل مخالفت شورای شهر قید  تیمداری را زد.

حالا فقط یک تراکتور باقی مانده است که دیگر هیچ شباهتی به آن تراکتور زمان واسیلی گوجا و اولیویرا ندارد. نتایج ضعیف این تیم را در میانه جدول قرار داده است. چه بر سر فوتبال آذربایجان شرقی به خصوص تبریز آمده است. البته از گوشه و کنار شنیده ایم که حسین خطیبی ملی پوش سابق تراکتور ریاست آکادمی فوتبال این باشگاه را برعهده گرفته است. آیا این می تواند آغازی بر خودباوری دوباره فوتبال استان بزرگ آذربایجان شرقی به خصوص شهر تبریز باشد؟

 

استقلال و گلر ششدانگ

بار دیگر زمزمه جدایی مظاهری دروازه بان استقلال از این باشگاه شنیده می شود. متاسفانه مظاهری به دلیل نیمکت نشینی قصد جدایی از تیم فرهاد مجیدی را داشت که با وساطتت اطرافیان منصرف شد و در جمع آبی ها ماند. در این فصل نیز به دلیل اعتماد مجیدی به حسینی دروازه بان دیگر آبی پوشان مظاهری ذخیره شد و چنین شد که استقلال بعد از کناره گیری و بازنشستگی زنده یاد ناصر حجازی و همچنین منصور رشیدی، هادی طباطبایی، پرویز برومند، مهدی رحمتی، وحید طالب لو در انتظار دروازه بانی ششدانگ باقی مانده است.

 

بهمن ماه اردوی تیم ملی فوتبال

اردوی تیم ملی فوتبال ایران از روز سوم بهمن ماه آغاز می‌شود.

 

تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی روزهای ۷ و ۱۲ بهمن میزبان عراق و امارات است.

به گفته مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی ایران اردوی این تیم از روز ۳ بهمن با حضور بازیکنان شاغل در لیگ داخلی آغاز می‌شود و روز ۴ بهمن هم لژیونرها به این اردو اضافه خواهند شد.

خورشیدی اظهار امیدواری کرد ایران با کسب پیروزی در همان بازی نخست با عراق، صعودش به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را قطعی کند.

سرپرست تیم ملی همچنین گفت: تیم ملی فوتبال مسابقات آتی را با لباس برند ایرانی انجام خواهد داد.

نویسنده: حسن امامقلی